Apple are probleme serioase cu Uniunea Europeană: ce sancțiuni riscă gigantul din Cupertino
Apple riscă penalizări serioase în cadrul Uniunii Europene. Acest lucru vine în urma plângerii făcute acum câțiva ani de Spotify.
Astfel, conform Reuters, Uniunea Europeană va acuza oficial gigantul din Cupertino, în câteva săptămâni. Motivul: „distorsionarea competiției” în cadrul pieței de streaming muzical. În centrul investigației stă impunerea de către Apple a propriului sistem de plăți pentru aplicațiile livrate prin App Store și oprirea unui comision din vânzări.
Ca referință, investigația pleacă de la o plângere Spotify mai veche. Aceasta prevedea că Apple Music este avantajată, pentru că nu trebuie să plătească un comision din vânzări, la fel ca celelalte servicii muzicale. Așadar, la vremea aceea, Spotify acuza Apple că este și jucător și arbitru al pieței de streaming muzical, ceea ce afectează competiția.
Apple riscă sancțiuni mari
Cu timpul, UE a avansat cu Digital Markets Act, legislație care spune că practicile de acest gen sunt ilegale. Astfel, gigantul tech și alte companii mai au la dispoziție aproximativ doi ani, până când DMA va intra în vigoare, pentru a-și pune practicile în acord cu aceasta. În caz contrar, amenzile prevăzute în DMA sunt de 10% din veniturile globale.
„Până la DMA mai sunt încă doi ani. Regulile se vor aplica probabil pentru Apple la începutul anului 2024. Acesta este motivul pentru care cazurile antitrust rămân importante”, a declarat avocatul Damien Geradin de la Geradin Partners, care sfătuiește mai mulți dezvoltatori de aplicații în alte cazuri împotriva Apple.
Companiile constatate că încalcă normele antitrust ale UE se confruntă cu amenzi de până la 10% din cifra de afaceri globală și ordine de a renunța la practicile anticoncurenţiale. Pe lângă investigația privind streamingul de muzică, practicile Apple în domeniul cărților electronice și Apple Pay se află, de asemenea, în punctul de vedere al UE antitrust.
Spotify din Suedia, cel mai mare serviciu de abonament muzical din lume, este una dintre marile povești de succes globale ale Europei în tehnologia de consum.