Volkswagen decizie dificilă: ce se întâmplă cu producătorul german
VW va reduce 60% din modelele cu motoare cu ardere în decurs de 8 ani pentru a se concentra pe calitate, marje, mai degrabă decât pe volum și cota de piață.
Grupul Volkswagen va elimina 60% din modelele sale alimentate cu combustie până la sfârșitul deceniului și va vinde mai puține mașini în general pentru a se concentra pe producerea de vehicule premium mai profitabile, a declarat directorul financiar Arno Antlitz.
„Ținta cheie nu este creșterea”, a spus Antlitz. „Suntem mai concentrați pe calitate și pe marje, mai degrabă decât pe volum și cota de piață”.
Antlitz a spus că VW își va reduce gama de mașini pe benzină și diesel, constând din cel puțin 100 de modele răspândite în mai multe mărci, în Europa în următorii opt ani.
Noua strategie a VW este un semn al schimbărilor profunde în sectorul auto, care a încercat de zeci de ani să mărească profiturile prin vânzarea mai multor mașini în fiecare an, chiar dacă asta necesită reduceri mari.
Calitate nu cantitate
Fostul CEO al Grupului VW, Martin Winterkorn, care a demisionat în urma unui scandal de înșelăciune privind emisiile diesel, și-a propus să învingă Toyota și General Motors pentru a deveni cel mai bine vândut producător auto până în 2018.
În încercarea de a deveni lider mondial, Volkswagen și-a păstrat o prezență solidă pe piețele neprofitabile din America de Nord și America Latină, inundând regiunea cu noi modele chiar dacă înregistra pierderi. Cu toate acestea, criza de semiconductori i-a forțat pe constructorii de automobile să reducă producția anul trecut, chiar dacă cererea a explodat.
În aceste condiții, mărcile de lux precum Mercedes și BMW au crescut prețurile pentru modele lor și au înregistrat profituri record în 2021, chiar dacă au vândut mai puține unități.
Volkswagen a început să urmeze o strategie similară prin acordarea de prioritate producției de vehicule mai scumpe produse de mărcile sale premium Audi și Porsche, care au fost responsabile pentru cea mai mare parte din profitul înainte de taxe în valoare de peste 20 de miliarde de euro înregistrat de grupul VW anul trecut.