Panasonic vrea o bucată din industria auto: ce dezvoltă japonezii
Panasonic va investi 5 miliarde de dolari în baterii EV, software, deoarece furnizorul caută noi căi de creștere.
Panasonic va investi 4,9 miliarde de dolari în baterii auto, software pentru lanțul de aprovizionare și în alte domenii pe care compania le consideră esențiale pentru creșterea sa.
Furnizorul va investi 400 de miliarde de yeni în segmente de creștere, inclusiv celule pentru vehicule electrice, și alte 200 de miliarde de yeni în tehnologie, cum ar fi dispozitivele cu hidrogen, timp de trei ani până în anul fiscal 2024, potrivit unui comunicat de vineri.
Panasonic vizează, de asemenea, un profit operațional cumulat de 1,5 trilioane de yeni în această perioadă.
Panasonic, o companie japoneză extinsă de 104 de ani care obișnuia să conducă vânzările globale de electronice de larg consum, caută noi căi de creștere.
Fostul CEO al companiei, Kazuhiro Tsuga, și-a petrecut aproape nouă ani renunțând la afacerile în dificultate, cum ar fi televizoarele cu plasmă, înainte de a preda frâiele lui Yuki Kusumi în urmă cu un an.
Kusumi, șeful unei companii mai slabe care nu raportează pierderi, se confruntă acum cu provocarea de a conduce Panasonic pe o cale de creștere susținută.
El și-a petrecut anul trecut transformând-o într-o companie holding, despre care CEO-ul spune că va face mai ușor să decizi unde să investești pentru o creștere pe termen lung.
Când a căutat să definească zonele de creștere, Panasonic „a luat în considerare cum va arăta societatea în 2030 și a analizat de acolo”, a spus Kusumi într-un briefing.
Panasonic caută să-ți diversifice activitatea
Una dintre acele domenii de creștere este afacerea Panasonic care furnizează baterii pentru vehiculele electrice. Producătorul este în discuții cu privire la o fabrică din SUA unde intenționează să construiască baterii 4680 de generație următoare pentru Tesla și, eventual, alți producători de automobile. Uzina de mai multe miliarde de dolari ar putea începe să funcționeze încă din 2024.
Panasonic vede, de asemenea, oportunități în software-ul pentru lanțul de aprovizionare. Anul trecut, a cheltuit 7,1 miliarde de dolari pentru a cumpăra Blue Yonder, una dintre cele mai mari achiziții ale companiei japoneze.
Blue Yonder, cu sediul în Arizona, produce instrumente de management al lanțului de aprovizionare și folosește inteligența artificială pentru a prezice cererea de produse. Ideea este de a împacheta soluțiile Blue Yonder împreună cu hardware-ul Panasonic, cum ar fi camere și senzori, pentru a oferi clienților produse cu o marjă mai mare.
Kusumi a declarat într-un interviu din iunie că plănuiește să petreacă doi ani „specializându-se și perfecționând” afacerile rămase ale Panasonic. Creșterea eficienței în acea perioadă va crește capacitatea companiei de a genera numerar, eliberând sute de miliarde de yeni pentru a se direcționa către noi inițiative, inclusiv fuziuni și achiziții, a spus el.
În comparație cu rezultatele anterioare, noua țintă a profitului operațional al Panasonic „pare ambițioasă”, a spus Kusumi. Cu toate acestea, compania lucrează la „îmbunătățirea continuă pentru a-și atinge obiectivele”, a spus el, adăugând că în ultimul an a căpătat „un bun simț” a ceea ce trebuie să facă compania pentru a-și dezvolta în continuare operațiunile.