Problemele continuă pentru industria auto europeană: ce se întâmplă cu vânzările
Vânzările de mașini noi în Europa au atins un nivel minim istoric în luna ianuarie, deoarece penuria de semiconductori a continuat să țină pe loc producția.
Înmatriculările pe piețele UE, Marea Britanie și EFTA au scăzut cu 2,4%, până la 822.423 de vehicule, au arătat datele publicate de asociația industrială ACEA.
A fost a șaptea lună consecutivă de scădere a vânzărilor, prelungind cea mai proastă perioadă a industriei de când asociația a început să urmărească piața la începutul anilor 1990.
Hyundai și Kia, care au suportat deficitul de cipuri mai bine decât producătorii de automobile din Europa, au respins tendința descendentă prin creșterea vânzărilor și a cotei de piață.
Vânzările combinate Hyundai-Kia au crescut cu 36% față de anul precedent, împingând cota de piață la 10,3% de la 7,4% în ianuarie 2021.
Volkswagen Group, cel mai vândut producător auto din regiune, a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 3,7%, marca VW cu 6,1%, Skoda cu 5,5% și Seat cu 19%. Vânzările Porsche au crescut cu 38%, iar Audi au crescut cu 8,8%, deoarece grupul a deturnat microcipuri către modele profitabile.
Înmatriculările la Stellantis, cel de-al doilea producător auto din Europa, au scăzut cu 12%, vânzările Fiat cu 19%, Citroen cu 17%, Peugeot cu 14% și Opel/Vauxhall cu 3,6%. Marca premium DS crește vânzările cu 19 la sută.
Situație inegală pe continent
Vânzările Grupului Renault au scăzut cu aproape 1%, o creștere cu 19% a volumului Dacia compensând scăderea cu 13% a mărcii Renault.
Printre cele mai slabe performanțe ale lunii au fost Jaguar, cu vânzări în scădere cu 32%, Volvo și Seat, ale căror înmatriculări au scăzut fiecare cu 20% și Nissan, cu 18%,
Mazda a avut o lună bună, cu vânzări în creștere cu 28 la sută, la fel ca și marca Toyota, cu înmatriculările în creștere cu 14 la sută.
Vânzările de mașini au fost inegale pe cele mai mari piețe din Europa luna trecută.
Înregistrările au scăzut cu 20% în Italia și 19% în Franța, în timp ce au crescut cu 28% în Marea Britanie și 8,5% în Germania.
Analiștii și directorii auto sunt de acord că deficitul de cipuri va continua să afecteze industria în acest an.