Lovitura zilei pentru toți șoferii din România: ce se întâmplă cu camerele video din mașină, ce zice legea
Zeci de mii de șoferi români au făcut efortul de a-și instala în mașină o cameră video de bord. În anumite țări, acestea sunt obligatorii. Din păcate, autoritățile române tocmai au luat o decizie radicală în privința lor.
În cazul în care ai făcut o investiție de câteva sute de lei într-o cameră video de bord, pentru a avea o dovadă atunci când un alt participant la trafic decide să încalce legea, să știi că ai făcut-o degeaba. Camerele cu pricina sunt absolut inutile pe străzile din România. Aceasta este decizia definitivă a Parlamentului. Autoritățile au respins legea care ar fi permis polițiștilor să dea amenzi pe baza filmărilor făcute în trafic.
Camerele video din mașini, inutile în România
În contextul în care internetul este plin de înregistrări virale cu nereguli din trafic, decizia Parlamentului de a interzice amenzile pe baza de filmări va avea consecințe dezastruoase pe termen lung. De exemplu, din această lună, ar trebui să fie penalizați cei care sunt agresivi în trafic, într-o sumedenie de circumstanțe. Dacă amenzile pot fi acordate doar în momentul în care oamenii sunt văzuți de agenții de la circulație, probabilitatea ca noua lege chiar să se reflecte în sancțiuni tinde spre zero.
Argumentul principal este că filmările pot fi modificate cu relativă ușurință prin mijloace computerizate, iar polițiștii nu au competențele pentru a verifica acest aspect. ”Sesizările venite din partea participanților la trafic pot să conțină un grad mare de subiectivism, să aibă un substrat vindicativ. Nivelul actual al tehnologiei informatice ar permite cu ușurință alterarea unor înregistrări video. Prin realizarea de montaj astfel că s-ar crea premiza sancționării abuzive și nelegale în contextul în care polițiștii rutieri nu dețin atribuții ori competențe în certificarea veridicității acestor înregistrări video.”
Oficialii din Poliție sunt dezamăgiți de respingerea proiectului legislativ. „Vă dau încă un exemplu, cu flashurile. Cum o probezi pe asta? Circulația aproape de o mașină. Cum o probezi? Nu ai cum. Deci vedeți? Doar dacă e polițistul acolo. Ce faci, te duci și îi spui, a circulat ăsta în spatele meu, la distanță foarte mică? Cine îl ia în seamă și cum poate să aplice sancțiunea polițistul?”, spune Lucian Diniță, fost șef al Direcției Rutiere.