Mitsubishi atacă piața europeană: ce model pregătește
Noul ASX va fi unul dintre cele două modele Renault care vizează consolidarea prezenței Mitsubishi în Europa.
Mitsubishi își va înlocui ASX-ul cu un succesor bazat pe SUV-ul mic Renault Captur.
Noul ASX va fi unul dintre cele două modele bazate pe Renault care vor contribui la consolidarea prezenței producătorului auto japonez în Europa, a spus Mitsubishi.
ASX-ul va fi construit de Renault la uzina sa din Valladolid din Spania și va fi oferit cu sisteme de propulsie hibrid și plug-in hybrid atunci când va fi pus în vânzare în primăvara anului 2023.
Al doilea model bazat pe Renault va urma la sfârșitul anului 2023.
CEO-ul Mitsubishi Europe, Frank Krol, a declarat că noul ASX se va baza pe moștenirea producătorului de automobile ca fiind primul producător care oferă un SUV hibrid plug-in cu Outlander.
„Formatul SUV-ului continuă să crească în popularitate în Europa, iar odată ce hibridele plug-in devin mainstream, suntem pregătiți să ne dezvoltăm pe această moștenire cu următoarea generație ASX”, a spus Krol într-un comunicat.
Mitsubishi se chinuie în Europa
Mitsubishi a declarat în 2020 că va părăsi piața europeană după ce s-a străduit să obțină profit în regiune, dar producătorul de automobile a anulat decizia în 2021, după ce Renault a acceptat să construiască două noi modele Mitsubishi pentru Europa la fabricile sale.
Constructorul, însă, a redus numărul de piețe pe care operează. De exemplu, cele două modele noi nu vor fi vândute în Marea Britanie, a spus compania anul trecut.
Pe piețele europene rămase, cele două modele noi vor fi vândute alături de SUV-ul compact hibrid plug-in Eclipse Cross existent.
Vânzările de vehicule Mitsubishi au scăzut cu 32%, până la 69.201 de mașini anul trecut în Europa, arată cifrele JATO Dynamics.
Mașina mică Mirage/Space Star rămâne cel mai bine vândut al mărcii, reprezentând puțin sub jumătate din vânzările producătorului auto.
De asemenea, Mitsubishi se gândește dacă să ofere o mașină electrică în Europa. „Pentru a supraviețui în Europa, avem cu siguranță nevoie de o platformă EV, așa că un EV va fi o posibilitate foarte puternică pentru noi”, a spus Kato în prezentare.