Citroen a făcut față crizei semiconductorilor: ce cifre au raportat francezii
Marca Stellantis a înregistrat o creștere a vânzărilor în toate regiunile, cu performanțe puternice de la vechiul C3 hatchback mic și dube comerciale.
Vânzările globale ale Citroen au crescut cu 7% în 2021, pe fondul penuriei de semiconductori, cu câștiguri în fiecare regiune, a spus producătorul auto.
Brandul Stellantis a înregistrat 796.868 de vânzări, cu 624.140 în Europa, un câștig de 1,2 la sută, 61.695 în Orientul Mijlociu și Africa, în creștere cu 12 la sută; 48.615 în America de Sud, în creștere cu 39 la sută; 41.391 în China, în creștere cu 102 la sută; și 8.665 în India/Asia Pacific, în creștere cu 14%.
Cel mai bine vândut model a fost micul hatchback C3, care este pe piață din 2016 și se bazează pe o platformă de generație anterioară decât modelele comparabile de la Peugeot și Opel/Vauxhall.
Cele mai mari câștiguri pentru un model existent au fost pentru duba comercială mare Jumper; în timp ce camioneta compactă Berlingo a scăzut cu 24 la sută.
Debuturile notabile au fost modelul mediu C5 X construit în China, cu 12.000 de înmatriculări în China în a doua jumătate a anului și C4, care a înregistrat 72.962 de vânzări după ce a ajuns pe piață la sfârșitul anului 2020.
Schimbare de strategie
Furgoneta Berlingo și SpaceTourer de dimensiuni medii vor înregistra probabil scăderi accentuate ale vânzărilor în 2022, deoarece Stellantis a întrerupt vânzarea variantelor cu ardere internă în Europa în favoarea motopropulsoarelor complet electrice din cauza preocupărilor legate de emisii.
Două modele vor avea probabil ultima lor apariție în gama Citroen în acest an, minicarul 108 și monovolumul compact C4 SpaceTourer.
Marca nu a anunțat niciun model nou semnificativ pentru 2022; SUV-ul compact C5 Aircross a fost modernizat în urma unui upgrade similar pentru micul C3 Aircross.
Micul cvadriciclu electric Ami a înregistrat 9.183 de înmatriculări în 2021, comparativ cu 2 și 19 în 2020. Dar nu este considerat o mașină din punct de vedere al emisiilor.
Vânzările Citroen au scăzut cu mult sub previziunile din anii precedenți. Fostul CEO Linda Jackson (acum CEO al Peugeot) și-a stabilit un obiectiv de 1,6 milioane de vânzări în 2020, iar recent, în 2017, Citroen a vândut 1,1 milioane de vehicule.
Dar creșterea anticipată în China nu s-a materializat, deoarece mărcile frate Peugeot și DS au scăzut, de asemenea, brusc. Jackson a sperat cândva ca 50% din vânzările Citroen să vină din China; anul trecut, această cifră a fost de 5,2 la sută.
Noul CEO Vincent Cobee își propune să crească vânzările Citroen în afara Europei, în special în India, unde noul hatchback mic C3 va debuta înainte de lansările pe alte piețe emergente.