Google a pierdut un proces important: clienții suferă
Proprietarii de boxe inteligente de la Google sunt pregătiți să primească o actualizare supărătoare datorită unui proces cu compania de difuzoare integrate, Sonos.
Arstechnica raportează că o decizie finală a Comisiei pentru Comerț Internațional din SUA a confirmat că Google a încălcat cinci dintre brevetele Sonos. Ei par să fie peste tot în jurul grupurilor de difuzoare, inclusiv înființarea și controlul lor.
Sonos a fost practic singurul nume din jocul boxelor conectate până când a apărut asistența vocală. Sunt destul de deștepți când vine vorba de sunet și s-ar putea chiar să se extindă în căști fără fir. Într-un articol publicat de The New York Times, Sonos a susținut că Google a văzut cum funcționa sistemul lor în 2013, când compania propunea integrarea cu Google Play Music. Crede că Google a copiat „în mod flagrant și cu bună știință” Sonos când a creat difuzorul Google Home.
Un astfel de câștig pentru Sonos ar putea însemna că produsele Google care încalcă aceste brevete ar fi interzise în Statele Unite. Cu toate acestea, Google a decis să lanseze un downgrade de software aprobat de Comisia pentru Comerț Internațional.
Clienții sunt supărați
Din fericire, majoritatea downgrade-urilor enumerate de Google probabil nu vor fi observate de majoritatea utilizatorilor, dar există una care îi supără pe oameni. Google spune că majoritatea grupurilor de difuzoare ar trebui să continue să funcționeze, dar ar putea fi necesar să fie actualizate, mai ales dacă produse non-Google sunt în amestec și este posibil ca unii utilizatori să fie nevoiți să folosească o aplicație suplimentară pentru a finaliza instalările și descărcările. Adevărata problemă este că această actualizare va împiedica utilizatorii să poată ajusta volumul difuzoarelor în grupuri și, în schimb, va trebui făcută difuzor cu difuzor.
Redarea muzicii simultan pe toate difuzoarele de acasă este de fapt destul de uimitoare. Are acel sentiment similar cu boxele Sonos de muzică care te urmărește prin casă, ca și cum ai fi într-un film indie tare.
Postarea de la Google care informează oamenii despre acest downgrade a software-ului este plină de clienți supărați, supărați de schimbare. Mulți acuză Google că a pierdut în fața Sonos și că apoi transmite inconvenientul către client, mai degrabă decât să plătească doar cotizațiile companiei. Unii cer reduceri sau rambursări, ceea ce pare corect, având în vedere că produsul nu mai face ceea ce pretindea la cumpărare.
Este greu de spus dacă această reacție va zgudui gigantul tehnologic. Săptămâna viitoare, toată lumea ar fi putut uita de controalele de volum ale grupului de pe un difuzor inteligent, sau am putea vedea că Google plătește în sfârșit Sonos pentru a putea avea din nou muzică în fiecare cameră.