Dacia dă ora exactă în România: așa îți dai seama că joacă într-o ligă proprie
Când vine vorba de Dacia, nu ar trebui să vină o surpriză faptul că acesta este cel mai îndrăgit brand autohton printre români. Nu te-ai aștepta însă ca popularitatea în mentalul colectiv să se reflecte și într-o cifră de afaceri pe măsură.
Foarte mulți români își cumpără Dacia datorită raportului foarte bun preț/performanță. Nu sunt puțini nici cei care apelează la mașinile constructorului de la Mioveni dintr-un exces de patriotism. În final, însă, Dacia are de câștigat și se vede asta de aproape un deceniu. Nu de alta, dar este de opt ani cea mai mare companie din România după cifra de afaceri.
Dacia începe să-și revină, după pandemie
După un an 2020 în care s-a dus în cap din cauza pandemiei, gigantul autohton pare să revină la gloria de odinioară. Această performanță a fost facilitată și de lansarea primului său bolid electric. Ajută și faptul că, implicit cu Dacia Spring, pune accent pe segmentul compact, unde marja de profit este superioară celei din clasă mică, unde sunt plasate modelele noi actuale.
Ca un detaliu important, șefii constructorului sunt foarte atenți la trendurile din piață și, tocmai ca o consecință a acestei realități, urmează să lanseze în 2024 primul hibrid, Dacia Jogger. În prima fază, va fi disponibil cu motorizări tradiționale în 2023, urmând ca motorizarea suplimentară să fie introdusă un an mai târziu.
Acest set de circumstanțe vine să susţină evaluarea companiei în acest an în contextul în care cifra de afaceri a Automobile Dacia a scăzut în 2020 cu 27% faţă de anul anterior, până la 3,8 miliarde de euro, potrivit datelor financiare disponibile online. Dacă în 2018 constructorul ajungea la un maxim istoric al businessului, de 5,3 miliarde de euro, anul trecut, din cauza opririlor de producţie pe fondul pandemiei, compania a pierdut un sfert din cifra de afaceri, ajungând la un nivel apropiat de cel din anii 2012 şi 2013. În 2021, a redevenit cea mai mare companie din România, după cifra de afaceri.