30 nov. 2021 | 14:25

Nissan vrea să lupte cu Tesla și Rivian: ce pregătește constructorul japonez

ACTUALITATE
Nissan vrea să lupte cu Tesla și Rivian: ce pregătește constructorul japonez

Investiția de 17,65 miliarde de dolari a producătorului de automobile în electrificare include 3 noi modele complet electrice.

Nissan tachinează o camionetă complet electrică, parte a planului său de produs de următoarea generație, într-o posibilă ripostă la ofertele off-road prezentate de toată lumea, de la Ford la Tesla.

Conceptul Surf-Out este un vehicul pentru activități în aer liber, cu ceea ce arată ca o cabină deschisă în spate pentru acces facil la portbagaj. Hayonul este complet digitalizat pentru iluminare, precum și pentru mesaje. Între timp, un baldachin elegant poate fi tras peste spațiul de încărcare pentru intimitate și protecție.

Surf-Out este unul dintre cele trei noi concepte complet electrice prezentate de Nissan, în timp ce compania a anunțat investiții de 17,65 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru a intensifica impulsul vehiculelor electrificate cu 23 de noi intrări în întreaga lume până la sfârșitul deceniului.

Toate cele trei concepte preconizează utilizarea unor baterii cu stare solidă mai subțiri, mai ușoare și mai puternice, pe care Nissan promite să le lanseze până în anul fiscal care se încheie pe 31 martie 2029.

Cursa se întețește

Celelalte concepte de ultimă generație prezentate de Nissan includ un model sportiv deschis, elegant, în formă de glonț, numit Max-Out și un vehicul utilitar numit Hang-Out. Platforma EV din următoarea generație va fi ultra ușoară, va folosi motoare față și spate, va avea un centru de greutate foarte scăzut și va folosi sisteme avansate e-4ORCE și sistemul de conducere automatizat ProPilot al companiei.

Conceptul Nissan vine în momentul în care concurenții se grăbesc în segmentul pickup-urilor complet electrice, în special pe piața din SUA, unde pickup-urile rămân o alegere de top, cu aproximativ 18% din piața din SUA.

În 2020, vânzările în Europa au reprezentat doar 6,8% din segmentul de vehicule utilitare cu vânzări de 116.280, în scădere de la 7,9% în 2017, potrivit datelor de la JATO Dynamics.

Ford, regele pickup-urilor cu cea mai bine vândută serie F, dezvoltă o versiune alimentată cu baterie numită F-150 Lightning. Chevrolet plănuiește un Silverado electric în 2023, Tesla are Cybertruck-ul, iar startup-ul Rivian este în cursă cu R1T.