02 nov. 2021 | 16:25

Volkswagen vrea să concureze direct cu Tesla: cât mai are de lucru

ACTUALITATE
Volkswagen vrea să concureze direct cu Tesla: cât mai are de lucru

A fost o săptămână plină de seriozitate pentru ambițiile electrice ale Grupului Volkswagen.

În timp ce Tesla s-a alăturat clubului de un trilion de dolari, a primit o comandă de referință de la Hertz și a stabilit un nou record de vânzări în Europa, Diess a prezentat o reducere a vânzărilor și a livrărilor și o scădere a profiturilor trimestriale care a condus către o concluzie tristă, detronarea lui Elon Musk ca rege a vehiculelor electrice a devenit mult mai greu.

„Recentele realizări ale Tesla transmit un mesaj clar”, le-a spus Diess analiștilor în timpul unui apel cu privire la rezultatele din trimestrul trei, care a ajuns să fie în principal despre Tesla. „Trebuie să ne pregătim pentru o nouă fază a competiției”.

Lipsa cronică de semiconductori a încetinit progresul Volkswagen, scoțând la iveală dezavantajele pe care producătorii de automobile le-au avut în comparație cu rivalii de lux care vând mai puține vehicule.

Lupta pentru putere devine tot mai interesantă

Pentru a înrăutăți lucrurile, Musk va începe în curând să producă mașini la uzina Tesla din Gruenheide, lângă Berlin, ducând lupta pentru dominația auto mondială în Germania, unde au fost inventate unele dintre primele automobile.

„Tesla Gruenheide este pentru noi cu siguranță o nouă referință, care stabilește noi repere când vine vorba de viteză, productivitate, management și trebuie să ne adaptăm la asta”, a mai declarat Diess.

Proiectul Trinity de la Volkswagen, este modul prin care nemții vor să concureze cu americanii. Prin acest proiect producătorul auto dorește să construiască un sedan electric emblematic la uzina sa din Wolfsburg începând cu 2025/26 și să transforme fabrica într-un concurent pentru cea din Gruenheide.

Acest plan include reducerea timpului necesar pentru a construi vehiculele electrice la aproximativ 10 ore, a declarat directorul financiar Volkswagen, Arno Antlitz, aproximativ același timp ca asamblarea unui Tesla Model 3.