29 oct. 2021 | 16:25

McDonalds vrea să aducă viitorul în restaurantele sale: angajații umani, primii care dispar

ACTUALITATE
McDonalds vrea să aducă viitorul în restaurantele sale: angajații umani, primii care dispar

Mișcarea pregătită de către McDonald’s va avea ca prim efect scăderea angajaților umani care să îți preia comanda.

Probabil că McDonald‘s nu este singurul restaurant care experimentează ca în viitorul apropiat preluarea comenzilor să se bazeze pe inteligență artificială. Restaurant Dive raportează că McDonald’s vrea să vândă McD Tech Labs către IBM pentru a „accelera și mai mult” lucrul la sistemele sale automate de comandă vocală. Acordul va ajuta la aplicarea tehnologiei într-o varietate mai mare de țări, limbi și meniuri, a spus McDonald’s, întărind în același timp oferta IBM Watson de servicii pentru clienți.

Acordul este de așteptat să se încheie până la finalul anului și astfel McD Tech Labs se va alătura echipei IBM Cloud & Cognitive Software.

La sfârșitul primăverii, McDonald’s a început să testeze sisteme de inteligență artificială pentru preluarea comenzilor în 10 restaurante din zona Chicago. În timp ce lanțul de fast-food a văzut „beneficii substanțiale” atât pentru clienți, cât și pentru personal, era clar că sistemul avea nevoie de îmbunătățiri. Rata de precizie a sistemului a fost de doar aproximativ 85 la sută, necesitând intervenția umană pentru aproape o cincime din comenzi.

Restaurante autonome

CEO-ul Chris Kempczinski a spus că va dura mai mult de un an sau doi pentru a implementa tehnologia la scară mai largă și a indicat că McDonald’s cumpără în mod obișnuit companii, cum ar fi firma de inteligență artificială Apprente, pentru perioade scurte de timp pentru ca apoi să le externalizeze partenerilor care pot dezvolta tehnologia.

Nu este clar dacă angajații restaurantului ar trebui sau nu să fie încântați. Acest lucru va salva personalul de sarcina preluării comenzilor la ora 2 dimineața, dar crește și posibilitatea reducerii locurilor de muncă, deoarece restaurantele limitează implicarea umană la pregătirea comenzilor.

Ca și în alte cazuri, automatizarea ar putea fi o sabie cu două tăișuri care doare la fel de mult pe cât ajută.