VIDEO Dacia ca un monstru bate orice BMW sau Mercedes la viteză. Cum arată și cum se aude bolidul cu 450 cai putere
Când știi ce faci și ai un buget rezonabil în spate, o Dacia Logan cu peste 450 de cai putere poate deveni, în orice moment, realitate. În imaginile alăturate, se poate vedea o astfel de creație care îți taie respirația și te bagă în scaun cum prea puține autoturisme de stradă o pot face.
Numele persoanei din spatele acestui proiect este Valentin Georgian și și-a înmatriculat autoturismul Dacia Logan pe Ilfov, după cum se poate vedea pe numerele de înmatriculare. La baza proiectului său se află o Dacia Logan din 2008, în varianta facelift. Ca referință, această iterație a fost una dintre cele mai populare printre români, iar cele mai multe dintre exemplarele comercializate continuă să fie pe străzi.
Dacia Logan cu 450 de cai putere
Pentru a-și materializa visul, Valentin Georgian și-a investit abilitățile și timpul în această creație impresionantă. Nici banii din spate nu au fost puțini, dar altfel nu avea cum să ajungă la o motorizare cu 457 de cai putere.
Pentru ca bolidul să ajungă în forma actuală, din 2010, când a pus mâna pe ea, Valentin a lucrat aproape fără întrerupere. În final, a obținut un mastodont de curse care se luptă de la egal la egal cu creații de 4-5 ori mai scumpe, dacă nu chiar și mult mai mult decât atât.
Doar doi ani s-a bucurat de ea în forma gândită de producător. După aceea, a început să-i aducă modificări la suspensie, conform interviului acordat celor de la PiațaAuto.md. A continuat cu particularități mai puțin important pentru performanța mașinii, folie pe geamuri, un nou set de jante și un nou sistem audio.
Punctul de rezistență al bolidului și cheia din spatele performanței incredibile a constat însă într-un motor de 1,8 litri cu 16 valve de pe Renault Clio, introdus în 2016 în caroseria de Logan. Un an mai târziu, tot de la un Clio, a luat un motor de doi litri.
Ultima investiție a fost într-un ansamblu un pic mai complex de la un Audi A3 S3. Cu puntea spate și sistemul quattro, și-a transformat dacia într-una cu tracțiune integrală, 4 x 4. Pe lângă transplantul transmisiei şi tracţiunii integrale, a modificat substanţial şi motorul.
Valentin a înlocuit toate piesele cruciale cu altele forjate, care să reziste unei puteri mai mari, de peste 500 CP. Ulterior, montat o turbină nouă, Turbosystems, de model HTX3057B1, cu galerie de evacuare custom şi un wastegaste extern Turbosmart Hypergate 45 mm. Toate acestea s-au întâmplat anul trecut, în 2020. Frânele actuale sunt de pe Alfa Romeo.
Dacia Logan din 2008 cu tracțiune integrală și motor de 457 de cai putere este acum disponibilă la vânzare, cu prețul de 11.000 de euro.