Camioanele pe hidrogen urmează să devină realitate: cine le produce și când o să le vezi pe străzi
Nikola Corporation a anunțat prima sa mare comandă de autocamioane alimentate cu hidrogen. Compania de transport PGT Trucking va prelua în leasing 100 de astfel de vehicule.
Fondată în 2015, Nikola Corporation, este una dintre companiile care a reușit în doar câțiva ani să își facă un nume în domeniul producției de vehicule nepoluante alimentate cu energie electrică sau hidrogen.
După ce a trecut prin momente dificile din cauza unor acuzații de inducere în eroare a investitorilor, Nikola Corporation pare să își fi revenit rapid. Pe lângă inaugurarea unei uzine europene care produce camioane electrice la Ulm, în Germania, compania a anunțat astăzi și primul său contract major.
Conform oficialilor Nikola, prin încheierea unui contract de leasing cu firma de transport PGT Trucking, au fost puse bazele livării a nu mai puțin de 100 de camioane alimentate cu hidrogen. Livrările vor începe în 2023, atunci când va fi demarată și producția la uzina Nikola din Coolidge, Arizona.
Acordul de la Hamburg
În plus, Iveco și Nikola au anunțat un acord cu Autoritatea Portuară din Hamburg pentru a testa până la 25 de camioane Tre cu baterie electrică începând cu anul viitor.
Iveco a stat alături de Nikola, în timp ce alți parteneri de renume s-au retras.
General Motors a renunțat la un plan provizoriu de a participa la companie și de a produce un pickup electric numit Badger.
Acordul prin care Nikola se putea folosi de celulele de combustibil cu hidrogen create de GM în camioanele sale, pare să fie acum în limbă. Pentru a evita eventuale neplăceri, Nikola a anunțat la începutul acestei luni că va avea sisteme de celule de combustibil de la furnizorul german Robert Bosch.
„Au existat suficiente motive pentru a opri acest parteneriat, ultimele 24 de luni ne-au acordat suficiente motive, iar lumea ar fi înțeles acest lucru”, a spus șeful Iveco. „Dar niciodată nu ne-am gândit la asta”.