Paypal își diversifică afacerea: ce companie vrea să cumpere cu o sumă fabuloasă
PayPal a făcut o ofertă pentru a cumpăra Pinterest în valoare de 45 de miliarde de dolari, o combinație care ar putea aduce mai multe legături cu tehnologia financiară și rețelele sociale în comerț electronic.
Ar fi cea mai mare achiziție a unei companii de social media, depășind achiziția făcută de Microsoft atunci când a cumpărat LinkedIn pentru 26,2 miliarde de dolari în 2016.
Discuțiile despre tranzacții au loc pe măsură ce cumpărătorii de pe internet cumpără din ce în ce mai multe articole pe care le văd pe rețelele de socializare, urmărind adesea „influențatori” pe platforme precum Instagram și TikTok. Achiziționarea Pinterest ar permite PayPal să capteze mai mult din această creștere a comerțului electronic și să-și diversifice veniturile prin publicitate.
PayPal a oferit 70 de dolari pe acțiune, majoritatea în stoc, pentru Pinterest, a spus o sursă care a preferat să rămână anonimă. Furnizorul de plăți online speră să negocieze și să anunțe cu succes un acord până când va raporta câștigurile trimestriale în noiembrie, a adăugat sursa.
PayPal și Pinterest nu au răspuns la solicitările de comentarii.
Pinterest are probleme
Piața a evaluat acțiunile Pinterest mai ieftin decât cele ale unor platforme de socializare mai tinere, cum ar fi Snap Inc, dar mai mare decât companiile mai mature, cum ar fi Twitter, conform metricilor de evaluare Refinitiv Eikon.
Oferta PayPal reprezintă o primă de 26% față de prețul de închidere Pinterest de 55,58 USD marți și este echivalentă cu 62 de ori câștigurile companiei de social media înainte de dobânzi, impozite și amortizare în ultimele 12 luni, potrivit Eikon.
Pinterest se află la o răscruce de drumuri după ce co-fondatorul Evan Sharp a anunțat săptămâna trecută că va demisiona din funcția de director creativ pentru a se alătura LoveFrom, o firmă condusă de Jony Ive, designerul multor produse Apple Inc.
PayPal a căutat să-și sporească ofertele de comerț electronic în ultimii ani prin achiziții. Compania a cumpărat Honey Science în 2019 cu 4 miliarde de dolari și firma japoneză Paidy.