08 oct. 2021 | 14:15

Dezvoltatorul Deus Ex și Tomb Raider reduce săptămâna de lucru. Ce condiții au angajații dezvoltatorului

ACTUALITATE
Dezvoltatorul Deus Ex și Tomb Raider reduce săptămâna de lucru. Ce condiții au angajații dezvoltatorului

Studiourile de jocuri Eidos din Quebec își schimbă programul de lucru. Acesta va fi redus, dar angajații își vor păstra condițiile de muncă, ca până acum.

În următoarele săptămâni, dezvoltatorul Deus Ex și Tomb Raider reduce programul de muncă al angajaților la 4 ore pe săptămână. Săptămâna de lucru se va reduce dar condițiile de muncă și cele salariile rămân aceleași. Noul program face parte din efortul companiei de a eficientiza munca și calitatea acesteia.

Eidos se alătură altor companii care cred, cu tărie, că programul de muncă nu este important. Calitatea și eficiența cu care angajații se prezintă e mai valoroasă decât timpul petrecut la muncă. Studioul deținut de Square Enix a anunțat că locațiile sale din Quebec, Montreal și Sherbrooke, trec la o săptămână de lucru de patru zile, de luni până joi,  în următoarele săptămâni. Salariile și condițiile de muncă vor rămâne aceleași, a spus dezvoltatorul Deus Ex și Tomb Raider.

Ce urmărește dezvoltatorul de jocuri prin această schimbare?

În acest sens, Eidos încurajează echipele să redefinească condițiile de muncă și să îmbunătățească eficiența, cum ar fi reducerea timpului petrecut la ședințe. Compania a implementat deja unele modificări în ceea ce privește calitatea vieții, în timpul pandemiei. Perioadele de odihnă și compensarea costurilor cu asigurările medicale fac partea din aceeași strategie.

Eidos nu este primul studio care adoptă o săptămână de patru zile. Dezvoltatorul Bugsnax Young Horses a făcut și el această modificare, în septembrie. Se pare că, se întâmplă foarte rar ca o companie atât de mare să facă astfel de modificări. Dar, acest lucru ar putea determina și pe alți dezvoltatori să implementeze această strategie.

Acum, chiar dacă anunțul a fost făcut rămâne de văzut cum se va organiza compania. Probabil că lansarea jocurilor va fi decalată de această nouă formulă de muncă. Rămâne de văzut modul în care vor face față și felul în care se vor adapta angajații, pe viitor.