Italia pune tunurile pe giganții online: cum vrea să-i oblige să-i plătească pe creatorii de conținut
Italia a gândit o legislație mai dură împotriva giganților online ca Facebook și Google și în favoarea celor care-și publică pe aceste platforme conținutul propriu.
Italia se pregătește să adopte o lege care i-ar ajuta pe publisheri să monetizeze de pe urma conținutului pe care-l publică pe Facebook, Google și alte platforme mari. Autoritățile de la Roma vorbesc despre ”o plată corectă” din partea giganţilor online pentru conţinutul lor. Procesul legislativ e, însă, unul complicat.
Decretul adoptă legislaţia europeană privind drepturile de autor aprobată în 2019 pentru a ajuta publisherii să facă faţă concurenţei jucătorilor cu poziţii dominante pe internet, care le erodează veniturile din publicitate. Regulile Uniunii Europene vizează obligarea Google şi a altor platforme online, precum Facebook, să semneze acorduri de licenţiere cu publisheri şi alţi producători de conţinut.
Italia, pași spre giganții online
În conformitate cu legislaţia propusă, care urmează să fie finalizată, autoritatea de supraveghere a comunicaţiilor din Italia va primi competenţe pentru a stabili criteriile care determină cât de mult ar trebui să plătească firmele mari bazate pe internet pentru utilizarea conţinutului publisherilor.
Acest lucru ar oferi publisherilor o bază pentru a negocia condiţii contractuale mai bune.
În absenţa unui acord, oricare dintre cele două părţi va putea face apel la autoritatea de reglementare pentru a stabili cât ar trebui să plătească platformele online, a arătat proiectul. De asemenea, decretul împiedică giganţii online să blocheze orice conţinut în aşteptarea unei negocieri cu publisherii, așa cum s-a întâmplat în Australia – vezi mai multe AICI.
Decretul trebuie, însă, adoptat şi de Parlamentul italian pentru a intra în vigoare.