Ai vrea să vorbești cu Einstein? Acum poți, prin acest chatbot care l-a recreat pe renumitul fizician
Compania de producție de conținut audio Aflorithmic și creatorii digitali de la UneeQ au colaborat pentru a sintetiza vocea renumitului om de știință Albert Einstein.
Ambele organizații intenționează să ofere utilizatorilor posibilitatea de a-i pune întrebări lui Einstein, de parcă ar fi în viață. Companiile susțin că l-au ales pe Einstein datorită reputației sale de geniu, un personaj iconic, pasionat de tehnologie. Creatorii acestui sistem de inteligență artficială susțin că mulți oameni ar vrea să-i pună multe întrebări.
Pentru conceptului Einstein AI, UneeQ a combinat tehnici de redare a caracterelor vizuale cu un sistem avansat de cunoștințe computerizate, pentru a face acest prototip cât mai realist posibil, conform site-ului oficial al conceptului.
Cu toate acestea, în ceea ce privește “reînvierea” unei voci autentice, care să semene cu vocea lui Albert Einstein, cercetătorii au avut puține înregistrări la dispoziție. Singurele relatări pe care au reușit să le descopere din înregistrările istorice au arătat că Einstein avea un puternic accent german și că vorbea încet, cu înțelepciune și cu bunătate, pe un ton puternic.
Poți să stai la o cafea cu Einstein, datorită inteligenței artificiale
Totuși, datorită accentului lui Einstein și a slabei calități a vechilor înregistrări ale vocii sale, echipele s-au străduit ceva timp să capteze un cadru de referință solid pentru modul în care ar fi sunat vocea lui.
Din fericire, nu prea mulți utilizatori care vor încerca această experiență nu vor pune accent atât de mult pe acuratețea vocii lui Einstein. Vor fi fascinați cu siguranță de faptul că pot “vorbi” cu acesta.
Această nouă interpretare a vocii fizicianului îl face pe acesta să vorbească cu un accent german, cu un plus de simț al umorului, precum și cu o căldură în voce, specifică omologului din viața reală. De fapt, cercetătorii au oferit acestui algoritm AI capacitatea de a vorbi, pentru a reflecta propriile sale cunoștințe atunci când interacționează cu utilizatorii.
În plus față de aspectul clonării vocale, cercetătorii au fost nevoiți să dezvolte Digital Einstein, pentru a răspunde rapid la întrebările utilizatorilor, similar cu un chatbot pentru clienți sau asistent personal.
Pentru a realiza acest lucru, au creat o schimbare în timp real pentru textul de intrare primit de motorul de cunoștințe de calcul în API-ul Aflorithmic. De atunci, în doar două săptămâni, echipele de cercetare au reușit să scadă timpul de răspuns al robotului Einstein de la 12 secunde la mai puțin de trei secunde.
În ansamblu, ambele companii prezic că proiectul Digital Einstein ca fiind doar începutul potențialului interactiv al algoritmilor de inteligență artificială în conversațiile cu oamenii.