04 nov. 2020 | 16:30

Poți face asta cu o rablă de Dacia 1300 și rezultatul e uimitor. Dai orice BMW pe mașina asta

AUTO
Poți face asta cu o rablă de Dacia 1300 și rezultatul e uimitor. Dai orice BMW pe mașina asta

Anul sunt lansate mașini noi. Dar unele modele rămân în istorie, cum e cazul cu unele de la Dacia, Renault, BMW sau Aston Martin. Așa e cazul și cu mașina de acum.

Dacă încă îți place Dacia 1300, iată o idee pe care o poți aplica: o transformi într-o mașină electrică. Carlos Galinelli, pasionat de mașini și proprietar de service, a luat un Renault 12 și l-a transformat într-o bijuterie pentru șosele și garaj.

După cum știi deja, Dacia 1300 e bazată pe Renault 12, tocmai de aceea arată aproape la fel. În cazul în care iei în calcul așa ceva pentru o Dacia, sau chiar Renault 12 dacă ai unul, e bine să știi că procesul nu-i ușor și nici ieftin.

Galinelli a avut și alt scop pentru a transforma Renault 12 într-o mașină modernă: își promovează afacerea de personalizare a mașinilor, de unde și ideea de-a pune suspensii speciale pe mașină, care pot fi controlate individual. Întregul proces l-a costat circa 6.500 de dolari și mașina nu-i chiar un monstru pe șosele.

Cât ai putea merge cu o Dacia 1300 electrică?

Dacă faci asta cu o Dacia 1300 sau oricare alt model vechi, trebuie să ții cont că o autonomie mai mare sau o putere mai mare costă. Modelul acesta din Argentina atinge o viteză maximă de 120 kilometri pe oră, ceea ce poate n-ai reuși nici cu o Dacia 1300 în stare perfectă, și are o autonomie de 70 de kilometri pe încărcare. Accelerează însă mai lent: de la zero la 100 km/h în 20 de secunde. Iar încărcarea durează patru ore, conform Autoblog.

La polul opus, poți transforma o mașină mai modernă. Să zicem, un Logan, dacă ai suficienți bani.

În România, un francez stabilit la Pitești le-a dat tuturor o lecție de viață și de electromecanică din care ai multe de învățat. Numele lui este Marc Areny și a reușit să convertească o Dacia Logan din 2005 într-un automobil 100% electric, cu toate că n-are studii de specialitate în inginerie auto.

Între timp, și-a îmbunătățit tehnica și acum conversia costă circa 15.000 de euro. Dar cu siguranță o Dacia 1300 cu gardă foarte joasă, și electrică, arată într-un mare fel. Chiar mai bine decât Logan.