Disperare în rândul livratorilor Amazon: de ce au ajuns să agațe telefoane în copaci?
Șoferii independenți ai Amazon au găsit un truc pentru a face curse mai repede decât concurența. Agață smartphone-uri în copacii din jurul centrelor de livrare. Cum funcționează strategia?
Experții spun că algoritmii Amazon detectează ce șoferi sunt cei mai apropiați de depozit și le oferă oportunități de livrare profitabile înainte de oricine altcineva.
Sistemul este coordonat prin serviciul de livrare mai puțin cunoscut al Amazon, Flex, pe care compania l-a lansat pentru a suplimenta UPS și USPS cu lucrători care pot transporta mărfuri de la depozite la ușile clienților în decurs de o oră sau două în zonele urbane.
Potrivit unui raport Bloomberg, telefoanele sunt sincronizate cu telefonul personal al șoferului, astfel încât să aibă un ușor avantaj față de ceilalți șoferi din aceeași zonă.
Amazon i-a adus la disperare
Deși nu este clar câți dintre șoferii independenți folosesc acest truc, este totuși un semnal de alarmă. În timp ce Amazon a dat lovitura în perioada pandemiei, cu cererea de livrare la domiciliu ajungând la niveluri extrem de mari, șoferii au ajuns la disperare din cauza ofertei proaste de plată.
Deoarece sunt angajați drept contractori, șoferii primesc între 15 și 18 dolari pe oră, iar Amazon nu le plătește pentru timpul inactiv când așteaptă o altă livrare și nici nu primesc alte beneficii, cum ar fi timpul liber.
Argumentul adus de companie este că lucrătorii lor sunt contractori, deoarece au flexibilitatea de a alege ce locuri de muncă doresc să ocupe, potrivit InputMag. Cu toate acestea, în mod clar, mulți șoferi tratează locurile de muncă ca fiind cu normă întreagă, iar companiile din industrie știu asta.
Beneficiile vin tot pentru Amazon
Acest truc special din partea șoferilor Flex a funcționat excelent tot de partea Amazon, deoarece asigură acceptarea rapidă și eficientă livrărilor, economisind banii companiei și, practic îi asigură angajați cu normă întreagă, dar plătiți cu salarii mult mai mici.
Compania pare să fie conștientă de fenomen și investighează problema. Ca răspuns la eforturile de organizare a lucrătorilor, Amazon a început recent recrutarea pentru o poziție care ar presupune monitorizarea lucrătorilor pentru orice discuție cu privire la potențialul sindicalizare.
În iulie, Amazon a raportat venituri de 88,9 miliarde de dolari și venituri nete de 5,3 miliarde de dolari. CEO-ul Jeff Bezos a adăugat peste 74 de miliarde de dolari la valoarea sa netă de la începutul anului 2020.