02 iul. 2020 | 07:30

Apple caută jocuri care creează dependență: cum vrea să ”te lege” de serviciile sale

ACTUALITATE
Apple caută jocuri care creează dependență: cum vrea să ”te lege” de serviciile sale

De aproximativ un an, Apple îți oferă opțiunea să te abonezi la Arcade, un serviciu prin care îți pune la dispoziție o serie de jocuri fără microtranzacții. Titlurile incluse par însă să aibă un schepsis.

În cazul în care ești utilizator de Mac, iPad sau iPhone, Apple are o ofertă foarte bună pentru gamerul din tine. Pentru 25 de lei pe lună, îți oferă acces la o colecție destul de stufoasă de jocuri, toate fără achiziții in-app sau microtranzacții. Practic, vorbim de jocuri complete pe care le poți experimenta atâta timp cât plătești abonamentul cu pricina.

Colecția de jocuri disponibile prin Apple Arcade nu este însă în permanență aceeași. În mod previzibil, unele jocuri noi sunt adăugate constant, în timp ce altele sunt eliminate. Partea interesantă constă în motivele pentru care unele jocuri sunt eliminate.

Conform unui raport publicat de Bloomberg, Apple a anulat mai multe contracte cu dezvoltatorii de jocuri pentru Arcade din cauza faptului că titlurile lor nu erau eficiente în a crea dependență. Din câte se pare, gigantul din Cupertino vrea să transforme Apple Arcade într-un viciu la care să nu renunți prea ușor. Nu de alta, dar banii îi câștigă din abonamente, iar dacă termini un joc într-o săptămână sau două, nu mai ai motive să păstrezi abonamentul.

Motivația Apple are legătură și cu faptul că Arcade vine la pachet cu o lună de acces gratuit. Astfel, dacă multe dintre jocurile oferite au un început și sfârșit, le termini în câteva zile sau săptămâni și nu mai plătești nici măcar contravaloarea abonamentului pe prima lună de acces la serviciu.

Într-o întâlnire cu dezvoltatorii, cei de la Apple au făcut referință la Grindstone ca fiind un exemplu de urmat. Asta își dorește compania americană. Din păcate, încetarea bruscă a contractelor de dezvoltare pentru jocuri care urmau să ajungă în Arcade se pare că a îngropat mai mulți dezvoltatori, o ilustrare perfectă a priorităților companiei conduse de Tim Cook.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele