Facebook cedează în fața presiunii: decizia radicală cu privire la reclamele politice de pe platformă
Facebook a fost aspru criticată cu privire la felul în care administrează reclamele politice pe platformă, așa că acum schimbă direcția.
Anul trecut, compania anunța că nu va verifica veridicitatea informațiilor în ceea ce privește reclamele politice de pe platformă. Deși spunea că șterge știrile false care apar pe rețeaua socială, menționa că nu se va băga în discursul politicienilor din reclamele distribuite. Asigura pe toată lumea că aceasta ar fi, de fapt, abordarea cea mai democratică pentru că, astfel, toată lumea ar avea acces la declarațiile politicienilor, indiferent dacă acestea ar fi sincere sau mincinoase.
Recent, Facebook a ajuns din nou în atenția publică, în urma declarațiilor lui Mark Zuckerberg, „declanșate” de scanadalul dintre Donald Trump și Twitter. După ce Twitter a ascuns o postare de pe profilul președintelui Statelor Unite, susținând că ar „glorifica violența”, Zuckerberg a anunțat că platforma sa refuză să facă acest lucru și că nu vrea să devină „un arbitru al adevărului”.
În urma deciziei lui Zuckerberg, au repornit discuțiile prin care oamenii au ajuns să se întrebe dacă platforma face suficient pentru a modera conținutul care apare pe rețeaua socială.
Noua decizie Facebook cu privire la reclamele politice
Mark Zuckerberg a anunțat că utilizatorii din Statele Unite vor putea opri complet afișarea reclamelor politice din feed-ul lor. Platforma nu va verifica veridicitatea sau șterge reclamele politice de pe platformă, însă va permite utilizatorilor rețelei sociale să aleagă dacă vor să le vadă pe acestea sau nu.
Potrivit postării de pe blog în care a anunțat schimbarea, compania a anunțat inițial noua opțiune în ianuarie, însă acum o va adăuga pe platformă, în timp ce SUA se pregătesc de alegerile prezidențiale din 2020. Opțiunea de dezactivare a anunțurilor politice se va aplica anunțurilor cu legate de probleme politice, electorale și sociale ale candidaților, Super PAC-urilor (comitete de acțiune politică), dar și ale altor grupuri.
Facebook intenționează să pună la dispoziție noua opține și dincolo de Statele Unite. Potrivit postării, este vorba despre „ țările în care avem acțiuni privind reclame despre probleme sociale, alegeri și politici”. Acest lucru ar urma să înceapă să se întâmple din toamna anului 2020.