13 apr. 2020 | 18:53

Dacia ține „la secret” un Duster incredibil: e mai tare decât orice mașină produsă de români

AUTO
Dacia ține

În urmă cu mai bine de un deceniu, Dacia a impresionat lumea cu un model futurist. I-a zis Duster. Ce-a ajuns pe străzi e departe de acel model. Totuși, producătorul ar trebui să ofere curând așa ceva, pentru că modelul încă arată, chiar și în 2020, ca ceva desprins dintr-un film SF.

Primul Duster a fost lansat în noiembrie 2009. Totuși, înainte de acel moment, Dacia a avut un moment excepțional la salonul auto de la Geneva în martie 2009. A prezentat atunci o mașină futuristă căreia i-a spus Duster. Ce-a ajuns pe șosele e total diferit, dar acel concept ar putea fi refolosit în următorii ani, mai ales dacă ținem cont că ar putea fi și electric acum.

Ce planuri avea Dacia, în 2009, cu Duster

Dacia Duster concept Geneva

Dacia Duster concept Geneva

Mașina pe care o vezi în imaginile de mai sus a fost prezentată la salonul de la Geneva drept concept. Unele elemente ar putea fi preluate pe alte modele, dar conceptul, în esență, nu ajunge niciodată pe stradă.

La acel moment, Dacia a oferit și câteva detalii despre ce-ar avea această mașină. Sigur, totul e raportat la piața din urmă cu 10 ani. Acest Duster concept a fost caracterizat drept un Mulți Purpose Vehicle (MVP). Are două uși, un motor diesel de 1,5 litri și 105 CP. Consumul, cel puțin pentru acea perioadă, era estimat la 5,3 litri/100 de kilometri.

Dacia Duster concept Geneva

Dacia Duster concept Geneva

Dacia Duster concept Geneva

Ce vezi în aceste imagini e creația unei echipe mixte: designeri francezi și români. Dacia a spus la acea dată că s-a lucrat aproximativ un an pentru definitivarea modelului.

Acum, în 2020, ne așteptăm la mai multe modele anunțate de producător. Pe listă este și un Duster cu facelift, dar nimic radical. Însă cea mai așteptată mașină este cea electrică, botezată Spring. Aceasta ar urma să ajungă pe piață în 2021.

Important e însă că noile modele Dacia vor fi construite pe platforma CMF-B0 de la Renault. Astfel, mașinile ar trebui să ofere un grad de siguranță mai mare, dar să poată fi adaptate și pentru motorizări noi, cum ar fi versiuni hibride sau chiar electrice.