12 mart. 2020 | 18:40

Rolul critic pe care tehnologia din Silicon Valley l-ar juca în cadrul pandemiei

ACTUALITATE
Rolul critic pe care tehnologia din Silicon Valley l-ar juca în cadrul pandemiei

Oficialii de la Casa Albă au ajuns la concluzia că tehnologia ar fi utilă în ceea ce privește COVID-19, așa că solicită firmelor din Silicon Valley să ajute.

Miercuri, 11 martie, oficialii de la Casa Albă au discutat cu giganții tech din Statele Unite pentru a cere ajutor în lupta cu noul coronavirus cu care se confruntă planeta. Pe de-o parte, statul le-a cerut acestora să ia în serios cu dezinformara de pe platformele online și să lupte cât mai mult cu aceasta, dar și cu alte tipuri de conținut dăunător creat în contextul pandemiei.

Guvernul a făcut solicitările într-o videoconferință la care au participat giganții tech din SUA, printre care Amazon, Apple, Google, Facebook, Microsoft, IBM, Twitter și Cisco. Acesta a cerut atât firmelor din Silicon Valley, cât și altora, să sporească eforturile de identificare a informațiilor false sau teoriilor conspirației. În schimb, să-și concentreze eforturile pentru diseminarea unor informații din surse verificate.

Inteligența artificială din Silicon Valley ar putea contribui la lupta cu noul coronavirus

De cealaltă parte, americanii au cerut marilor companii să pună la dispoziție instrumentele pe care le au pentru a lupta cu pandemia cu care ne confruntăm. De exemplu, guvernul a anunțat că are o bază de date cu informații legate de coronavirus, așa că a provocat companile din Silicon Valley să folosească inteligența artificială pentru a interpreta datele, în încercarea combaterii epideimiei care a infectat deja peste 130.000 de persoane în întreaga lume.

„Companiile de tehnologie de ultimă oră și marile platforme online vor juca un rol esențial în acest efort în care se implică toată lumea”, a spus Michael Kratsios, US Chief Technology Officer.

Avem câteva exemple despre cum marile companii se implică în situație: IBM permite folosirea supercomputerului său pentru a identifica modalități de combatere a coronavirusului, Facebook explorează cum datele sale pot fi folosite pentru a împiedica răspândirea virusului, iar Google oferă spațiu de reclame Organizației Mondiale a Sănătății și altor agenții guvernamentale în valoare de 25 de milioane de dolari.