Surpriza neplăcută de la Instagram: „Testăm o schimbare”
Facebook încearcă să se țină departe de critică, iar prin Instagram vrea să facă și câteva schimbări pozitive. Acum, testul se extinde și s-ar putea să vezi mesajul de atenționare și în România.
În ultimii ani s-a discutat masiv despre impactul pe care rețelele sociale ca Facebook și Instagram îl au asupra noastră. Tocmai de aceea, de ceva timp, Instagram face un test prin care ascunde numărul de like-uri. Îl ascunde pentru cei care îți văd postările, nu și pentru tine, dar tot e ceva ca să tempereze cumva fuga după celebritate online. Decizia vine într-un an plin cu schimbări de la Facebook.
De ce nu vrea Instagram să mai arate numărul de aprecieri?
Starting today, we’re expanding our test of private like counts globally. If you’re in the test, you’ll no longer see the total number of likes and views on photos and videos posted to Feed unless they’re your own. pic.twitter.com/DztSH0xiq2
— Instagram (@instagram) November 14, 2019
Instagram, și prin extensie Facebook, crede că așa poate să mai distragă atenția de la impactul rețelelor sociale. Utilizatorii sunt afectați emoțional de fuga după celebritate și asta e o măsură mică să mai prevină așa ceva.
Testul se întinde pe câteva luni, iar decizia nu-i finală. Tocmai de aceea, recent, Instagram a anunțat că extinde numărul de țări în care se întâmplă. E posibil și în România.
Până acum, impactul ar fi pozitiv. Conform cifrelor comunicate, conturile de influenceri cu cinci până la 20.000 de abonați au înregistrat scăderi. În Brazilia și Australia a scăzut numărul de like-uri cu 15%, în medie. În Marea Britanie sau Japonia scăderile au fost mai mici, de 3%, respectiv 5%.
Testăm o schimbare a modului în care vezi like-urile
Vrem ca abonații tăi să se concentreze pe ceea ce publici, nu pe numărul de aprecieri. În timpul testului, doar tu poți vedea numărul total de like-uri de la postări.
Mesajul Instagram pentru cei care vor intra în acest test
Dacă Instagram are succes cu asta, Facebook ar putea fi următoarea rețea socială pe care se întâmplă. Există un test în derulare și pe Facebook, dar nu atât de mare.