24 sept. 2019 | 10:14

Lovitură pentru Dacia: firma care îi strică visul de-a avea o mașină electrică ieftină

ACTUALITATE
Lovitură pentru Dacia: firma care îi strică visul de-a avea o mașină electrică ieftină

O companie din India a creat, în urmă cu ceva timp, o Dacia Logan electrică. Acum, visează la mai mult: o mașină proprie, 100% electrică, pe care s-o vândă în Europa. În acest timp, Renault încă n-a lansat nicio Dacia electrică pentru piața pe care se descurcă excelent.

Mașina electrică de la Mahindra, denumită XUV300 Electric, ar fi gata de debut în Europa în 2021. Deși Dacia are planuri pentru mașini electrice, sau cel puțin hibride, indienii se mișcă ceva mai repede. Dovadă că au de ceva timp o Dacia Logan integral electrică.

Mahindra XUV300 Electric ar avea o autonomie de 300 de kilometri, cât te-ai aștepta de la un automobil ieftin, și e rezultatul transformării modelului pe benzină într-unul „verde”. Deocamdată, producătorul n-a spus cât ar costa acest model, dar nu te poți aștepta la un preț similar cu Renault Zoe, de exemplu.

De ce mașina indienilor e o amenințare pentru Dacia

Mahindra alternativa Dacia electrica

Așa cum ai sesizat în ultimii ani, companiile din India nu joacă în liga premium. Mai degrabă, modelul acesta electric va fi sub 20.000 de euro, Mahindra obținând astfel o prezența în Europa și-o cotă de piață până se trezesc alți producători cu automobile la preț mic.

Vestea mai bună e că, dacă Mahindra chiar debutează cu acest model în Europa, XUV300 Electric e în zona SUV. Chiar și Dacia ia în calcul lansarea unui Duster hibrid, iar asta ar trebui să se întâmple în 2020. Altfel, până și Ford s-a descurcat ceva mai bine la capitolul acesta, chiar cu producție în România.

Ar trebui să mai știi despre Mahindra că visează la ma mult decât o alternativă ieftină electrică la modelele consacrate. În 2017, de exemplu, Mahindra a spus că are de gând să intre pe două piețe importante, atât pe cea americană, cât și pe cea chineză, cu o supermașină electrică.

Un an mai târziu am aflat că Pinifarina ar urma să se ocupe de proiectare și design. Pinifarina n-a realizat niciodată o mașină proprie. În schimb, a colaborat cu branduri de top ca Ferrari, Alfa Romeo, Peugeot, Maserati sau Lancia pentru deisgnul unor modele.