Dacia pierde șansa de a deveni o mașină mai bună. Decizia tristă pentru români
Dacia s-ar putea să nu devină mai bună decât e în prezent din cauza unei decizii luată în cadrul alianței dintre Grupul Renault și Mercedes. Producătorul german a anunțat că se va retrage din această alianță.
Mașini Renault și apoi cele Dacia au avut doar de câștigat de pe urma alianței cu Mercedes, dar producătorul a avut mai mult de pierdut, însă din cauze care privesc neregulile și corupția din cadrul companiei.
În principiu, Daimler n-are de gând să înnoiască parteneriatul cu alianța Renault – Nissan întrucât viitorul CEO al gigantului auto, Ola Kallenius, are alte intenții.
De ce se retrage Daimler din parteneriatul cu Renault – Nissan
Kallenius va prelua funcția de conducere în cadrul Daimler începând cu luna mai 2019, iar acest vrea îndrume compania să economisească vreo șase miliarde de euro în următorii doi ani, la divizia Mercedes, și alte două miliarde de euro la Daimler Trucks (producătorul de camioane).
Din această cauză, Dacia ar putea pierde ocazia de a „împrumuta”, prin intermediul Renault, mai multă tehnologie germană de la Mercedes, așa cum s-a întâmplat cu recenta versiune Duster.
Chiar Dieter Zetsche este cel care l-a desemnat pe Ola Kallenius succesorul său, în funcția de CEO, deci este cert că acesta va fi noul lider al companiei germane.
Capitalismul ne-a obișnuit deja cu faptul că odată cu venirea unui șef nou, în orice domeniu, îți poți lua adio de la vechile metehne, chiar dacă erau benefice. Oricum, românii au experiență din acest punct de vedere, deci va trebui să te aștepți la o nouă plafonare a mașinilor Dacia.
Cum a devenit Dacia o mașină mai bună datorită Mercedes
Acest pas înapoi dat de Daimler/Mercedes vine în urma neregulilor din interior, precum și a soluțiilor superficiale care mai rău agravat situația economică a grupului economic.
De exemplu, în S.U.A., uzina Mercedes a fabricat vreo 30.000 de modele cu probleme la sistemele electronice și se mai confruntă și cu întârzieri de producție. Doar aceste probleme i-au cauzat pierderi de vreo două miliarde de euro, fără să mai amintim și altele.
În prezent, parteneriatul cu Renault – Nissan, care a început în 2010, include mai multe proiecte comune, între care, cea mai importantă a fost dezvoltarea unor motoare noi.
De pe urma acestui proiect a beneficiat și Dacia, motiv pentru care, azi, compania românească are pe SUV-ul său cel mai puternic motor pe care l-a pus vreodată – acel motor 1.3 TCe de 130 și 150 de cai-putere de pe noua Dacia Duster.