Apple investește sute de milioane de dolari în jocuri video
Apple cheltuiește sute de milioane de dolari pentru a obține jocuri în exclusivitate pentru noul serviciu de gaming Arcade.
Astfel, Apple arată că ia în serios jocurile video și că acestea ar putea aduce profituri generoase în viitor. Poate atenția mass-media se află pe serviciul de streaming TV+, însă jocurile s-ar putea dovedi a fi o sursă de venit mai importantă pentru companie decât serialele.
Câteva persoane din interiorul companiei au confirmat pentru Financial Times că Apple vrea să cheltuiască câteva milioane de dolari pe fiecare joc dintre cele 100 ce vor fi selectate pentru lansare pe Acrade. Asta înseamnă un buget de peste 500 de milioane de dolari.
De asemenea, odată cu acestă investiție masivă a Apple crește și competiția în industria jocurilor, unde jucătorii consacrați ca Sony, Microsoft, Nintendo trebuie să se lupte cu Google, Tencent și acum și Apple pentru a obține jocuri în exclusivitate.
Unii analiști susțin că veniturile din Arcade ar putea deveni un business de zeci de miliarde de dolari pentru Apple, în doar câțiva ani. Dar pentru a se impune pe piață, Apple trebuie să investească și mai mult fără a avea vreo garanție că platforma va avea succes.
De ce vrea Apple un serviciu de jocuri video
Gigantul american le oferă, astfel, dezvoltatorilor un motiv în plus ca să fie de acord să-și publice jocul doar pe Apple Arcade și să nu facă disponibil jocul pe alte platforme sau să-l lanseze mai târziu pe Android, Xbox etc. Unele înțelegeri ar prevedea ca jocurile să fie disponibile pe Apple Arcade apoi peste câteva luni mai târziu să ajungă și pe PC-uri sau console.
Practic, banii oferiți de Apple ar trebui să acopere costul de dezoltare al unui joc indie. Printre brandurile care și-au anunțat produse pe Apple Arcade se numără Sonic the Hedgehog, Cartoon Network și Lego. De asemenea, dezvoltatori independenți de jocuri video precum Annapurna Interactive și Bossa Studios au semnat cu compania condusă de Tim Cook.
Dacă pentru TV, Apple se concentrează pe nume mari de la Hollywood precum Oprah sau Steven Spielberg, pe partea de jocuri, compania americană se concentrează pe jocuri indie, mai mici, ce vin cu o abordare diferită.
Câți bani ar putea să facă Apple din serviciul de gaming
Serviciul de jocuri Arcade va fi disponibil cândva în acest an. Apple nu a dezvăluit care ar fi prețul unui abonament la Arcade sau la TV+, dar analiștii HSBC estimează că veniturile Apple Arcade sî ajungă de la 370 de milioane de dolari în 2020 la 2,7 miliarde de dolari în 2022 și la 4,5 miliarde de dolari până în 2024. Până atunci, HSBC prognozează că serviciul ar avea 29 de milioane de utilizatori ce vor plăti 12.99 de dolari în fiecare lună.
Pe partea de TV, serviciul ar genera 4,1 miliarde de dolari în 2024, iar Apple News+ ar ajunge la venituri de 2,7 miliarde de dolari.
Miza cu Arcade, pentru Apple, este aceea de a convinge dezvoltatorii de jocuri de mobile să lanseze mai întâi pe iOS abia apoi pe Android. În prezent, datorită faptului că Android are o cotă de piață dominantă, creatorii de jocuri aleg să lanseze produsele pe ambele platforme în același timp.