Probleme pentru Apple: vânzările de iPhone-uri vor scădea dramatic
Apple nu se află într-o poziție foarte bună, iar lucrurile se vor înrăutăți din cauza vânzărilor slabe de iPhone-uri.
iPhone-ul este primordial pentru businessul Apple și este responsabil pentru 60% din veniturile de 265 de miliarde de dolari de anul trecut. Totuși, acesta nu mai este așa de râvnit ca în trecut.
Banca elvețiană Credit Suisse spune că se așteptă ca vânzările de iPhone-uri să scadă cu 12,4% în 2019, după o scădere de 3,2% în 2018.
„iPhone-ul se află într-o poziție dificilă. Tot mai mulți utilizatorii își păstrează tot mai mult timp telefoanele, iar creșterile de preț ale smartphone-urilor probabil vor fi istorie”, spune Matt Cabral, director equity research al Credit Suisse.
Businessul companiei a avut de suferit anul trecut după ce compania a anunțat telefonele prea scumpe într-o piață extrem de competitivă și suprasaturată. Drept urmare, compania și-a redus așteptările în materie de vânzări, după cererea scăzută de iPhone Xs și Xs Max și după ce vânzările din China au scăzut din nou.
Apple a redus prețurile pentru iPhone-uri cu 6% în China după ce veniturile din regiune au scăzut cu 27% de la un al la altul. Cei de la Credit Suisse au spus că nu ar exista o soluție care să rezolve rapid problema companiei din China.
Cum vrea Apple să recupereze banii pierduți
Drept urmare, Apple își schimbă strategia și se concentrează pe servicii, în speranța de a monetiza mai bine baza mare de utilizatori de iPhone. Așa că Apple a lansat mai multe servicii contra cost printre care un abonament la diferite reviste și publicații numit Apple News+, un serviciu de streaming TV și o platformă de gaming.
De la lansarea din 25 martie, la serviciul Apple News+ s-au abonat peste 200.000 de persoane, potrivit unor surse din cadrul companiei. Apple cere 9,99 de dolari pe lună (prima lună este gratuită) și oferă la schimb acces la peste 200 de reviste și acces la conținut plătit de la The Wall Street Journal, Los Angeles Times și altele.
Din acestă sumă Apple ia 50%, iar restul merg la publicații. Acestă schimbare în strategie nu se va face peste noapte, dar era necesară având în vedere vânzările slabe de iPhone-uri.
Probabil nici iPhone 11 nu va stârni suficient interes, dacă este să ne luăm după informațiile neoficiale apărute până cum, pentru ca Apple să mai oprească din pierderi.