Zuckerberg îți explică de ce Facebook o să fie gratis și plin de reclame
Facebook nu pare să devină prea curând un serviciu plătit și va continua să ne arate reclame atunci când dăm scroll, a spus Mark Zuckerberg, CEO-ul companiei.
Compania se află sub o examinare atentă din partea autorităților, ca urmare a mai multor scandaluri legate de datele personale ale utilizatorilor în care Facebook a fost implicată.
În 2018, Mark Zuckerberg a fost audiat de Senatul american, în urma scandalului Cambridge Analytica. Un senator care nu părea să înțeleagă cum funcționează Facebook l-a întrebat pe CEO cum se face că serviciile oferite de platformă sunt gratuite. Răspunsul lui Zuckerberg a devenit deja celebru. A explicat simplu: „Domnule sentor, rulăm reclame”.
Oamenii cred că Facebook ar trebui să ofere o versiune a serviciilor sale care nu depinde de datele utilizatorilor sau de publicitatea targetată pentru a face bani, notează Recode. Ei vor introducerea unei versiuni care se bazează pe o taxă de abonare. Astfel, cei pe care nu îi deranjează publicitatea de pe Facebook ar continua să folosească versiunea gratuită, iar cei care vor să nu mai scrolleze printre reclame, să plătească pentru a le îndepărta.
Mark Zuckerberg nu crede că prea mulți oameni ar plăti pentru a nu mai vedea reclame. „Cei mai mulți oameni vor un serviciu gratuit”, a adăugat acesta.
Oamenii nu par să aibă o problemă cu reclamele de pe Facebook în sine, ci cu datele personale pe care platforma le colectează și pe care le folosește pentru a targeta oamenii, a declarat Zuckerberg.
Utilizatorii Facebook pot renunța la anumite tipuri de reclame sau pot modifica lista intereselor lor pe care platforma o folosește ca să le arate reclame personalizate. Totuși, există și date pe care Facebook le colectează despre oameni indiferent de setările acestora, cum ar fi istoricul căutărilor de pe internet.
CEO-ul Facebook a sugerat că un produs pe bază de abonament ar trebui să includă o modalitate prin care oamenii să poată opta pentru a nu li se colecta deloc datele personale, opțiune care nu există în prezent.
Zuckerberg susține că nu ar fi corect ca Facebook să se oprească din colectarea datelor doar în cazul oamenilor care își permit să plătească pentru acest lucru. Pare să creadă că rețeaua socială ar trebui să creeze întâi o modalitate prin care toți utilizatorii să poată controla mai bine colectarea de date. Numai după ce toată lumea ar avea această abilitate ar avea sens ca unii să poată plăti pentru o versiune fără reclame.