De ce costă atât de mult mașinile Tesla și când va exista un model accesibil
Mașinile Tesla sunt un simbol pentru mașinile electrice, însă sunt prea scumpe ca să devină populare. Te-ai întrebat vreodată de ce? Care crezi că este motivul pentru care o mașină Tesla costă atât?
Nu este evident de ce o mașină costă atât de mult. Bateriile sunt principalul vinovat pentru care o astfel de mașină electrică costă atât de mult.
Analiștii de la banca UBS au analizat elementele unei mașini Tesla și au determinat costul fiecăruia. Aceștia au găsit că bateria unui automobil înseamnă 40% din costul de producție al unui Tesla Model 3.
Bateriile au reprezentat tot timpul o provocare pentru Elon Musk și cele care stabilesc prețul unei mașini. Un Tesla Model 3 costă în jur de 43.000 de dolari în SUA. În același timp, prețul mediu de vânzare al unei mașini noi în SUA este de 32.500 de dolari.
Prețul unui automobil Tesla trebuie să scadă pentru ca acesta să devină o opțiune viabilă pentru mai mulți oameni.
Costul bateriilor depide și de capacitatea acestora. Modelul cel mai ieftin de Tesla Model 3 (care nu a fost lansat încă) ar avea o capacitate de 50 KWH, adică ar putea să meargă vreo 350 de kilometri înainte să fii nevoit să o pui la încărcat.
Bateriile de la Panasonic pe care le folosesc cei de la Tesla sunt o combinație de litiu, cobalt, nichel, aluminiu și oxid. Cel mai costisitor este cobaltul și de aceea au decis să folosească mai puțin cobalt și să adauge silicon.
Drept urmare, experții consideră că Tesla este înaintea celorlalți în ceea ce privește costul bateriilor pe care le folosesc, iar cei de la UBS prevăd că bateriile din mașinile Tesla vor costa cu 20% mai puțin decât cele ale competiției în viitorul apropiat.
Tesla mai poate reduce costurile printr-o producție mai robustă și o simplificare a procesului de distribuție, dar fără o descoperire științifică mare costul bateriilor va rămâne ridicat. Dar asta înseamnă că vor mai trece câțiva ani până când mașinile electrice vor avea un preț similar cu cel al automobilelor care funcționează cu combustibil fosil.