14 feb. 2019 | 17:37

Cea mai mare paradă de mașini autonome a avut loc în China și a fost fabuloasă

VIDEO ACTUALITATE

Cea mai mare paradă de mașini autonome a avut loc în China, dar cu șoferi la bord. Niciunul nu s-a atins însă de sistemul de pilotare automată și au mers în linie dreaptă, în formație perfectă peste trei kilometri.

Mașinile autonome nu prea atrag atenția, poate pentru că încă nu avem tehnologia necesară pentru a crea un vehicul cu adevărat autonom. Dar, mai contează și modul în care îți prezinți produsul.

Chinezii au început să se priceapă destul de bine să-și promoveze noile tehnologii datorită flerului pe care-l au în domeniul propagandei, ca orice țară comunistă veritabilă. Și rușii se pricep foarte bine la asta, dar ei se rezumă deocamdată la domeniul militar.

N-o avea chinezii în industria auto reputația germanilor sau a japonezilor, dar, cu siguranță fac progrese, mai ales că investesc masiv în tehnologie.

Pe la jumătatea lunii februarie, Changan Automobile a stabilit un record pentru Cea mai mare paradă de mașini autonome din lume, record care nu va fi prea curând doborât de vreo companie auto pentru că e relativ inutil.

Totuși, spectacolul a fost impresionant, mai ales că pe o distanță de 3,2 kilometri, 55 de mașini autonome au defilat în linie dreaptă, una în spatele celeilalte, cu o distanță între ele de vreo două mașini, în formație perfectă, fără niciun incident, fără nicio greșeală.

Aproape nicio greșeală, dacă ar fi să luăm în calcul cea de-a 56-a mașină care a fost descalificată pentru că șoferul nu s-a putut abține și a intervenit în procesul de pilotare. Scopul a fost ca niciunul dintre șoferi să nu intervină, dar prezența lor la volan a fost obligatorie, din motive de siguranță.

S-or mândri chinezii cu mașinile lor autonome, dar parcă nici e n-au încredere deplină în automatismul auto.
Automobilele care au defilat au fost SUV-uri Changan CS55, care s-au deplasat cu o viteză de doar 50 km/h timp de 9 minute și 7 secunde.

„Șoferii care au participat la test nu au avut nici un contact cu sistemul autopilot, deci ar trebui să ne încredem în sistemul nostru într-o perioadă scurtă de timp și să renunța la controale”, a declarat inginerul Yang Guo, specialist în sisteme autonome la Changan Automobile.