16 nov. 2018 | 10:06

Românii cumpără masiv de Black Friday și o fac chiar și din Costa Rica

ACTUALITATE
Românii cumpără masiv de Black Friday și o fac chiar și din Costa Rica

Românii s-au îngrămădit la produsele reduse de marii retaileri, iar cifrele ne arată că se cumpără mai mult ca niciodată și au fost înregistrate plăți de Black Friday și din țări precum Costa Rica sau Australia.

eMAG a pornit Black Friday la 6.56 și tot atunci s-au înregistrat și cele mai multe tranzacții cu cardul pe platforma PayU. În acel minut au avut loc 1135 de plăți cu cardul. De atunci până la ora 8.30 au avut loc peste 65.000 de tranzacții care au însumat 54,16 milioane de lei, un plus de 43% față de suma înregistrată anul trecut în aceeași perioadă.

Cea mai mare tranzacție a fost una de 32.460 de lei și comanda a conținut un mix de electrocasnice (televizor, mașină de spălat etc), următoarele două mari tranzacții de peste 28.000 de lei și de peste 24.000 de lei au fost tot un mix de electrocasnice. Cele mai multe plăți cu cardul au venit din România, urmată de plățile din Marea Britanie și de cele din Ungaria. Totuși, în sistemul PayU au fost înregistrat plăți din Canada, Rusia, Australia, Emiratele Arabe Unite, Japonia, Qatar, Coreea de Sud și Costa Rica, cei drept o singură tranzacție din Costa Rica.

Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 830 de lei, ceva mai mică față de cea de anul trecut, pentru aceeași perioadă, când era de 904 lei, dar acestă scădere poate fi explicată prin faptul că numărul de tranzacții este mult mai mare.

Cât de mult s-a cumpărat de Black Friday în primele ore

Ca să-ți faci o idee despre cât de mult s-a cumpărat anul acesta trebuie să știi că în 2013, în tot weekendul de Black Friday în România, prin platforma PayU, au fost înregistrate peste 56.000 de tranzacții, iar acum acest număr a fost atins în doar o singură oră după ce eMAG a dat drumul la reduceri. În acel an, volumul tranzacționat a fost de peste 18 milioane de lei, iar acum în prima oră s-au tranzacționat produse de peste 42 de milioane de lei.

Din toate plățile cu cardul, peste 30% au fost făcute cu carduri de cumpărături, în rate. Până la 7.30 am în jur de 36,8% din tranzacțiile procesate de platforma PayU au fost realizat prin intermediul cardurilor de cumpărături, în rate. Restul de 63,2% din tranzacții au fost realizate cu cardurile de debit. Din toate tranzacțiile 89,2% au fost realizate cu succes, 6,8% au fost eșuate din cauza unor erori de software (de exemplu, a fost introdus greșit codul cardului), iar 2,6% din tranzacții au eșuat fiind oprite de bănci (plată suspectă). 70% din oameni au cumparat cu cardul salvat in aplicatiile retailerilor.

Pentru unii comercianți, Black Friday a început după miezul nopții, iar până la 7 dimineța au fost tranzacționate aproape 4 milioane de lei în peste 10.000 de tranzacții. În acest timp, valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 377 de lei. Minutul de aur, cu cele mai multe tranzacții, a fot 6:56 am cand s-au în registrat peste 1100 de tranzacții pe minut.

La ora 7.55, prin platforma PayU volumul de tranzacționare a ajuns la 42 de milioane de lei, un plus de 35% față de anul trecut. Până la acestă oră au fost înregistrate în jur de 50.000 de tranzacții, cu 56% mai mult față de Black Friday de anul trecut.

Valoarea media a coșului de cumpărături a fost de 838 de lei și aici avem un plus de 11% comparativ cu 2017. Cele mai multe tranzacții în cinci minute au fost în jur de 5400 de tranzacții.

„Noi prognozam o creștere a tranzacțiilor de Black Friday de 36% față de anul , iar până la acestă oră (9.00) vedem un plus de 43%. Pentru întreg weekendul de Black Friday vedem un volum de tranzacții de 280 de milioane de lei în acest an”, spune Marius Costin, CEO al PayU, care spune că pe lângă faptul că se vinde mult de Black Friday acest eveniment este ca un fel de curs de educație financiară.

„În 2016, plățile cu cardul reprezentau doar 10% din totalul plăților, iar de Black Friday acest procent creștea la 16%, iar până acum vedem un procent de 32% al plăților cu cardul”, explică Costin. Miza pentru acest an este ca acest procentaj să ajungă în jurul a 35%. El explică că vânzările mari de Black Friday se explică prin faptul că din ce în ce mai mulți oameni își programează vânzările de sărbători și cumpără produsele în cadrul acestor reduceri. În continuare, produsele din categoria electro-IT și fashion sunt cele mai populare.