Mașinile diesel și pe benzină ar putea fi interzise mai curând decât crezi
Un studiu al Greenpeace arată că singura soluție pentru diminuarea încălzirii globale este interzicerea tuturor mașinilor care merg pe carburanți. Dacă astfel de mașini continuă să fie fabricate, măsurile anti-poluare luate de UE vor fi inutile.
Este o concluzie la care ajungi fără prea multe statistici sau studii, e oarecum logic, dar consider că nu va fi posibil așa cum și-ar dori cei de la Greenpeace.
Totuși, ei sunt de părere că eliminarea în Europa a mașinilor pe benzină, diesel și chiar și cele hibrid va veni mai curând decât te-ai aștepta, cam în vreo zece ani, ca măsură de forță din partea Uniunii Europene pentru a respecta prevederile Acordului de la Paris.
Acesta a fost semnat de aproape toate statele lumii atunci când s-a ajuns la concluzia că toate țările contribuie într-o măsură mai mică sau mai mare la încălzirea globală și trebuie să se respecte anumite reguli.
Acordul de la Paris obligă statele semnatare să adopte legi și să ia măsuri în ceea ce privește industriile poluante, astfel încât să nu depășească încălzirea climei din cauza gazelor cu efect de seră cu mai mult de 1,5 grade Celsius.
Dar, spun cei de la Greenpeace Belgia, în urma unui studiu realizat de Centrul Aerospațial German, pentru a menține gradul de poluare până-n acea valoare, este nevoie ca țările UE să înceteze să mai fabrice și să mai comercializeze mașini care folosesc combustibili fosili.
Asta înseamnă adio benzină, motorină, GPL și chiar autoturisme hibrid (în cazul cărora, e logic că șoferii le folosesc mai mult pe benzină, pentru că au mai multă autonomie).
În urma studiului, s-au identificat două tabere: cei care cred că sunt 50% șanse ca Europa să nu depășească acea valoare de 1,5 grade Celsius și cei mai optimiști, care cred că sunt 66% șanse să se mențină în parametrii prestabiliți. Indiferent în ce tabără te-ai afla, clima continuă să se încălzească în tot mai multe zone ale planetei (dar nu peste tot), iar poluare crește vertiginos.
Mașinile, chiar și cu Euro 6, sunt considerate cele mai mari surse de poluare pentru că sunt multe și sunt răspândite în întreaga lume. Indiferent cât ar reduce producătorii emisiile de CO2, atât timp cât mașina respectivă arde un combustibil fosil pentru a funcționa, evident că afectează mediul înconjurător. Și vorbim de miliarde de automobile, de toate felurile. Cea mai mare concentrație fiind în America, Europa și Asia.
Tot în Europa se află și unii dintre cei mai mari producători auto din lume, de aceea ar fi principala vizată, dar nu este cel mai mare poluator. China prezintă cea mai mare piață auto din lume, de aceea Guvernul și-a exprimat poziția că va renunța treptat la toate mașinile pe carburanți. Dar crezi că o va face? Mai vedem. În SUA, nici nu mai încape îndoială. Când a auzit Trump de astfel de măsuri, a găsit soluția: să scoată SUA din cadrul Acordului de la Paris.
UE investește sume enorme de bani pentru protejarea mediului, dar, dacă se dorește să nu fie niște bani cheltuiți degeaba, atunci benzina, motorina și GPL-ul trebuie să dispară de pe piață până la sfârșitul următorului deceniu, potrivit studiului Greenpeace. Asta îi va supăra pe giganții petrolului și pe consumatori deopotrivă și așa, omul este din nou propriul său inamic.