Primul elicopter hibrid seamănă cu o dronă supradimensionată
Acest elicopter hibrid care seamănă cu o dronă, ar putea revoluționa aeronavele cu elice. Deși arată ca o dronă supradimensionată, funcționează complet diferit.
Elicopterul hibrid este cea mai nouă creație a celor de la Workhorse, o companie din New York renumită pentru convertirea dubelor în mașini hibrid. Dar, dacă tot ești specializat pe sistemele hibrid, de ce să rămâi doar la mașinile semi-electrice, când poți realiza mai mult.
Workhorse a numit elicopterul hibrid Surefly și arată exact ca o dronă uriașă, datorită cabinei minimaliste de mici dimensiuni și compactă și a brațelor cu elice.
În locul unei elice mari și a cozii cu rotor, Surefly este dotat cu patru brațe echipate cu câte opt elice din fibră de carbon, fiecare acționată de propriul motor.
Spre deosebire de o dronă, Surefly nu este tocmai electric. Elicopterul hibrid poate funcționa și cu combustibil, deci dispune de un motor special care pune în mișcare celelalte opt motoare de la nivelul brațelor.
În cazul unei defecțiuni tehnice la motorul care merge pe carburant, elicopterul se poate baza temporar pe 2 baterii cu litiu de 7,5 kWh, care-i permit să mai zboare încă 15 minute și să aterizeze în siguranță. Dacă nici acestea nu mai funcționează, elicopterul este echipat cu o parașută care se activează în caz de urgență.
Aeronava cântărește în total vreo 450 de kilograme și poate susține în aer două persoane (pilotul și un pasager) sau pilotul și un bagaj. O altă diferență față de dronă e că Surefly nu poate fi pilotat de la distanță.
Elicopterul atinge o viteză de puțin peste 120 km/h și poate zbura până la o altitudine de peste 1.000 de metri.
De asemenea, cantitatea de carburant îi permite o oră de zbor, la care se mai adaugă și autonomia de 15 minute a bateriilor. Prin urmare, sistemul electric acționează mai degrabă ca unul de siguranță, în cazul unei defecțiuni sau a epuizării carburantului.