Facebook anunță cea mai detestată schimbare pentru WhatsApp
Facebook nu a avut o performanță financiară bună pentru ultimul trimestru. Asta face ca firma lui Zukerberg să ia măsuri. Instagram va avea mai multe reclame, iar acum este rândul WhatsApp să sufere modificări.
Acum patru ani Facebook a cumpărat WhatsApp pentru 22 de miliarde de dolari, iar acum este timpul ca aplicația să facă bani. Reprezentanții Whatsapp au detaliat planurile prin care vor să vândă mai multă reclamă și să taxeze companiile mari pentru ca acestea să poată interacționa cu baza de clienți de aproape 1,5 miliarde a aplicației.
WhatsApp va introduce reclame în funcția numită „Status”, asemănătoare cu „Stories” de pe Instagram și Facebook. Acesta este un lucru semnificativ deoarece peste 450 de milioane de oameni utilizează deja „Status”, iar dacă vor fi introduse reclame atunci veniturile aplicației vor crește. „Am văzut că a funcționat bine pe Instagram. Învățăm mult de acolo”, a spus Matt Idema, șeful de operațiuni de la WhatsApp.
De asemenea, în aplicație vor exista funcții noi destinate companiilor prin care acestea ar putea contacta și trimite mesaje mai ușor clienților. Este bine că utilizatorii vor putea alege dacă vor sau nu să primească mesaje de la companii.
Whatsapp ar cere companiilor între jumătate de cent până la nouă cenți per mesaj. Acum, în jur de 100 de companii au testat această funcție, inclusiv Singapore Airlines, Uber și compania de ecommerce Wish.
Aceasta este încă o încercare a aplicației de a face mai facilă comunicarea dintre companii și potențialii clienți ai acestora, după ce, la începutul anului, WhatsApp a lansat o versiune specială pentru firme, prin care comapniile ar putea accesa statistici și comunica mai ușor cu clienții.
În acest moment, în fiecare zi se schimbă peste 60 de miliarde de mesaje între utilizatori, însă doar o fracțiune dintre aceste mesaje sunt realizate de companii către persoane. „Acum nu există nicio metodă prin care să știi dacă poți contacta o companie prin Whatsapp”, a adăugat Idema.
Este clar că Facebook trebuie să recupereze pierderile de undeva și încearcă să-și monetizeze la sânge toate potențialele surse de venit.