Istoria Papamobilului: cele mai tari mașini conduse de Papi
Papamobilul are o istorie interesantă. Ea spune multe despre cât de laici sunt Papii, dar și despre eforturile producătorilor auto de a-i oferi Suveranului Pontif cel mai sigur vehicul pentru băile de mulțime.
Adevărata istorie a Papamobilului începe în anii ‘60. Până atunci, Papii s-au mai folosit ocazional de unele limuzine, dar nu au comandat în mod expres automobile speciale pentru ei.
Mercedes-Benz 600 Pullman (1965)
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2018/07/2-mercedes_600_pullman.jpg)
Papalitatea a îmbrățișat luxul automobilismului în forță în anii ‘60. Mercedes-Benz 600 Pullman a mai fost utilizată și ca limuzină prezidențială, deci era o mașină pe măsura sanctității sale. Papa Paul al VI-lea s-a plimbat cu acest Mercedes, la care ușile din spate erau extensibile, pentru a permite mai ușor accesul Papei când era îmbrăcat cu toate robele voluminoase.
Toyota Land Cruiser (1975)
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2018/07/3-toyota_land_cruiser.jpg)
În mod paradoxal, guturile Papilor de-a lungul timpului au fost destul de variate. Papa Ioan Paul I, spre exemplu, a preferat o mașină mai spartană și a ales Toyota Land Cruiser pentru că era mai ușor de convertit pentru diverse festivități.
Fiat Campgnola (1981)
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2018/07/4-fiat_campagnola.jpeg)
Papa Ioan Paul al II-lea a fost, probabil, unul dintre cei mai modești suverani pontifi din istorie. El a preferat o mașină „din popor”, așa că a ales un Fiat Campagnola, simplu, modest, dar ineficient pentru titulatura sa, pentru că nu-i oferea niciun fel de protecție în caz de tentativă de asasinare, așa cum s-a întâmplat în 1981.
Mercedes-Benz G-Wagen (1981)
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2018/07/5-mercedes_g-wagen.jpg)
Ca urmare a incidentului din 1981, Papa Ioan Paul al II-lea și-a schimbat Papamobilul și și-a luat unul diferit, pe care niciun suveran pontif nu l-a mai avut până atunci. El a fost primul care a folosit un Mercedes cu cabină închisă și cu scaun înalt de 40 cm înălțime.
Cabina, care nu prea îi asigura nici această protecție, a trebuit echipată cu aer condiționat, altfel s-ar fi fiert ca într-o seră în timpul plimbărilor.
Land Rover Santana (1982)
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2018/07/6-land-rover-santana.jpg)
În ciuda numelui care aduce mult cu ce urăște Papa, Santana i-a asigurat mai multă protecție decât s-ar fi așteptat. A fost primul Papamobil cu geamuri antiglonț.
Leyland Constructor 6 (1982)
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2018/07/9-leyland.jpg)
Tot Papa Ioan Paul al II-lea a fost plimbat și cu Leyland Constructor, un camion creat special pentru Sfinția Sa când a mers în vizită în Marea Britanie. De ce a fost nevoie de un camion? Păi nu prea era, dar măcar era sigur și spațios. L-a mai folosit și în timpul vizitelor din Zimbabwe, Botswana și Zambia. Mai târziu, și Papa Francisc îl va folosi.
Ferrari Enzo (2005)
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2018/07/11-ferrari-enzo-rm-sothebys.jpg)
S-au stârnit valuri de uimire când Papa Ioan Paul al II-lea a primit ca dar un Ferrari Enzo, al 400-lea și ultimul pe care faimosul brand l-a mai produs.
A fost special făcut pentru suveranul pontif, dar acesta, în loc să o scoată la o plimbare, a scos-o la o licitație caritabilă, unde a fost dată cu aproape un milion de dolari.
Renault Kangoo Maxi Z.E (2012)
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2018/07/12-renault_kangoo_maxi_z.e.jpg)
Doar pentru că ești trimisul lui Dumnezeu pe Pământ, nu înseamnă că nu trebuie să ai grijă de planetă. Renault Kangoo Maxi Z.E a fost primul Papamobil electric și mai e folosit și în prezent de actualul Papă, Francisc. Dar, inițial, mașina a fost primită cadou de către Papa Benedict al XVI-lea.
[readmore]
Lamborghini Huracan (2017)
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2018/07/pope-francis-lamborghini.jpg)
N-a fost chiar un Papamobil în adevăratul sens al cuvântului. N-ai să-l vezi niciodată pe Papa Francisc că începe să facă drifturi cu Lamborghini Huracan prin Piața Sfântul Petru. Poate o fi dat și el câteva ture, dar și această mașină insuportabil de extravagantă pentru un cap al Bisericii a fost vândută la licitație caritabilă. Dar, ispita s-a simțit.