Cel mai des întâlnite melodii din filme și seriale de care te-ai săturat
O melodie bine aleasă poate schimba complet experiența pe care tu, ca privitor, o ai când urmărești un film. Totuși, unele cântece au apărut în atât de multe filme, încât ne-am cam săturat cu toții de ele și nici dacă am vrea, nu le-am mai putea asculta cu la fel de mult drag ca atunci când producătorii de la Hollywood nu luaseră hotărârea unanimă de a le folosi în exces.
De unde suprasaturația aceasta de melodii? E greu de spus. Poate că e vorba de lenea producătorilor. Sau poate e vorba de felul în care oamenii au ajuns să asocieze anumite cântece cu o stare, iar Hollywood-ul a învățat cum să profite de pe urma acestui lucru. Răspunsul nu este clar, dar prea puțin contează. Cert este că atunci când una din melodiile din această listă încep într-un film, deja știi, dintr-un reflex confortabil, la ce să te aștepți.
Sarah McLachlan – Angel
E melodia care te anunță că e vremea să te simți trist. Cel mai adesea, este folosită când un personaj a murit. Totuși, versurile ei sunt acolo să te asigure că acel personaj este acum într-un loc mai bun. A onorat coloana sonoră cu prezența ei în filme și seriale precum „Angel”, „Felicity” și „Dawson’s Creek”.
Spandau Ballet – True
Puține melodii reușesc să strige la tine „Te uiți la o comedie romantică!” așa cum o face aceasta. Orice cinefil o recunoaște după primele acorduri. Îți dă o stare de bine și te face să te gândești că te-ai întors în timp, în anii ’80. A apărut în nenumărate filme și seriale, din care amintim de „The Wedding Singer”, „Crazy, Stupid, Love”, „Charlie’s Angels”, „I Love You, Beth Cooper” și „Modern Family”.
Carl Douglas – Kung Fu Fighting
Dacă în film apare o scenă de bătaie, șansele să auzi melodia aceasta sunt destul de mari. Este de remarcat însă că melodia este adăugată doar în scenele în care bătaia are o puternică parte umoristică. Dacă te întrebi unde ai mai auzit-o, gândește-te la „Horrible Bosses”, „Kung Fu Panda”, „Daddy Day Care” și „Supercop”.
Europe – Final Countdown
Înainte de o scenă palpitantă, vei auzi adeseori această melodie. Rolul ei este, în general, de a crește suspansul și de a te convinge că urmează să fii martor la ceva extraordinar. O vei regăsi în filme și seriale precum „Pitch Perfect”, „Chuck”, „Scrubs”, „Glee” și „Arrested Development”.
Leonard Cohen – Hallelujah
Dacă producătorii vor să te ajute să te cufunzi în starea unui personaj din film, vor merge la sentiment și vor băga piesa aceasta. Cei de la Time Magazine au spus că utilizarea acestei melodii este un fel de „afirmație tacită că nici scenariștii, nici actorii nu ar putea să transmită emoțiile personajelor la fel de bine”. O poți auzi în următoarele filme și seriale: „Shrek”, „Crossing Jordan”, „ER”, „Ugly Betty”, „House”, „Criminal Minds” și „NCIS”.
Lynyrd Skynyrd – Sweet Home Alabama
Melodia aceasta veselă este mândria Sudului, în SUA. Te prinde imediat și te duce cu gândul la bere, focuri de tabără și dans. A apărut în multe filme și seriale, precum „Sweet Home Alabama”, „Forrest Gump”, „Despicable Me”, „Mask”, „Sahara”, „The Girl Next Door”
Katrina & The Waves – Walking on Sunshine
De la acordurile muzicale și până la versuri, această melodie din anii ’80 îți dă de înțeles că totul merge bine pentru personajele din film. O poți asculta în „Daddy Day Care”, „The Secret of My Success”, „Bean” și „Look Who’s Talking”.
The BeeGees – Stayin’ Alive
Un hit în anii ’70, „Stayin’ Alive” a ajuns să fie un staple pentru scenele în care un personaj (sau mai multe) urmează să danseze pe stradă sau în club. Dacă ai văzut „Saturday Night Fever”, „Ready Player One”, „Sherlock”, „Honey, I Blew Up the Kid”, „Airplane”, „Chicken Little”, „Madagascar” sau „A Goofy Movie”, sigur nu ai ratat-o.
[readmore]
George Thorogood and The Destroyers – Bad to the Bone
Dacă auzi melodia asta, deja îți dai seama că ai de a face cu un personaj badass. O vei întâlni adeseori în filmele cu copii, în semn că ai de a face cu puștiul cel cool. A fost utilizată în „Terminator 2”, „Joe Dirt”, „Megamind”, „Major Payne”, „3000 Miles to Graceland”, „Problem Child” și „Firehouse Dog”.
Steppenwolf – Born To Be Wild
Cântecul acesta a fost folosit în peste 100 de filme și seriale, cu scopul de a transmite privitorului senzația de libertate deplină. Poate că prima oară când a fost folosită, în filmul „Easy Rider” din 1969, a fost cum nu se poate mai potrivită. Zeci de filme mai târziu, e doar o tactică ieftină de a sugera că personajele se simt libere și lipsite de griji. Dacă te întrebi unde o poți auzit, lista asta te va ajuta: „Las Vegas”, „Opportunity Knocks”, „Borat”, „Six Feet Under”, „One Crazy Summer”, „The Wonder Years”, „Problem Child”, „Wild America” și „Dudley Do-Right”.