Facebook și Google, date în judecată la Washington din cauza reclamelor politice
Oficialii statului american Washington au dat în judecată Google și Facebook din cauza practicilor din timpul campaniei electorale de acum câțiva ani.
Din cauza modul în care funcționează legislația federală pentru toate Statele Unite și legile particulare pentru fiecare stat american, Facebook și Google s-ar putea să aibă de plătit o amendă foarte generoasă în viitorul apropiat. Conform reprezentanților statului Washington, cei mai mari giganți din tech au încălcat o lege a statului cu referire la publicitatea politică.
Legea cu pricina obligă toți vânzătorii de reclamă politică, indiferent de forma ei, să păstreze informațiile referitoare la cei care au cumpărat bannere, clipuri video, postări sau orice alt tip de conținut publicitar. Având în vedere faptul că cei de la Facebook nu și-au dat seama că rușii au cumpărat reclame pro-Trump și anti-Hillary în timpul alegerilor din 2016, este evident că lipsesc cu desăvârșire informațiile citate de procurorul general al statului Washington.
Procurorul Bob Ferguson a ținut să menționeze că are dovezi clare conform cărora Google și Facebook au încălcat legea statului Washington de mai mulți ani. Potrivit lui Ferguson, Facebook a încasat 3,4 milioane de dolari în ultimii zece ani pe publicate electorală de la candidați la alegeri și grupuri politice. Suma este de 1,5 milioane de dolari în cazul Google.
Legea „se aplică tuturor, indiferent dacă este vorba de ziarul dintr-un mic oraş sau de o mare companie”, a afirmat procurorul american. Este dreptul fiecărui cetățean american să știe cine plătește pentru publicitatea politică pe care o consumă la TV, pe laptop, telefon sau pe stradă. Legea respectivă nu a mai fost subiectul multor procese în ultimii ani, dar s-ar putea să-i coste foarte scump pe oficialii Google și Facebook.
Motivul pentru care a durat atât de mult până la intentarea unui proces împotriva giganților din online are legătură cu faptul că niciodată nu a fost mai evident decât acum faptul că publicitatea agresivă de pe Facebook a influențat rezultatele alegerilor din SUA. Oficialii celor celor două companii din Silicon Valley au afirmat deja că vor da dovadă de mai multă transparență pe subiectul finanțării reclamelor politice.