23 apr. 2018 | 19:45

Dacia vs. BMW: cursa spectaculoasă între o Dacia 1300 și un BMW i8

ACTUALITATE
Dacia vs. BMW: cursa spectaculoasă între o Dacia 1300 și un BMW i8

Există oameni cu Dacia care se laudă că pleacă primii de la semafor. Apoi sunt oameni cu BMW i8 care vor să treacă la viitorul electric. Aceste două mașini s-au întrecut cândva. Rezultatul n-a fost altfel decât previzibil.

Dacia 1300 e parte din istoria poporului român cum e carpeta cu răpirea din Serai. Așa că trebuie să vezi această cursă.

BMW i8 e un model spectaculos, un vârf de gamă futurist cu o mare priză la publicul. În colțul opus e Dacia 1300, o mașină spectaculoasă prin însăși istoria ei și adopția în rândul românilor. Și pentru că n-aveau altceva.

Internetul înregistrează istorie fără să ne dăm seama. Așa face YouTube cu acest clip în care o Dacia 1300 se întrece cu un BMW i8. Cea dintâi e legendară pentru România. Cea din urmă e vârful de lance pentru mașini electrice și hibride din partea BMW. Dacă te întrebi câte șanse are mașina românească, te întrebi degeaba: niciuna. Chiar și așa, e superb să vezi acest video.

Bine, realitatea e că mașina autohtonă avea un motor de doi litri turbo cu o putere aproximativă de 340 CP. De cealaltă parte, mașina de la BMW are un motor pe benzină cu o putere de 231 CP și unul electric de 131. Per total, sunt 362 de cai putere într-o mașină de 1,5 tone de metal, fibră de cabon, plastic şi piele.

Cumva firesc, evident și deloc imprevizibil, pleacă prima. Dacia nici nu se apropie de ea în această cursă unde doar prezența a contat.

Dacia vs. BMW e cursa stupidă care îți va face ziua mai bună

Ar mai trebui să știi că o Dacia mai puternică decât cea care s-a întrecut cu un BMW a fost un prototip Dacia Duster No Limit. A rămas în istorie ca fiind cea mai puternică mașină Dacia construită vreodată. Acesta avea 850 de CP dezvoltați de o versiune pe steroizi a motorului V6 de 3,8 litri, provenit de la Nissan GT-R.

Automobilul a fost construit de inginerii de la Renault Sport în colaborare cu firmele Tork Engineering și Sodemo. Inginerii au umblat la șasiu care era de tip tubular, au montat motorul central și au pus suspensii ce dispuneau de basculă dublă.

Totodată, motorul a fost cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6 viteze, dezvoltată special pentru curse. Mai departe bucură-te de Dacia 1300 lângă un BMW i8.