Șeful Facebook, la audieri: Mark Zuckerberg, victimă în scandalul datelor
Mark Zuckerberg este din nou în fața Congresului american și dă explicații despre Facebook – cum funcționează, cum câștigă bani și, mai ales, ce vinde despre utilizatori.
Mark Zuckerberg, directorul și fondatorul Facebook, este la audieri în Camera Reprezentanților. Pe 10 aprilie, șeful Facebook a vorbit despre rețeaua socială, date, utilizatori, reclame și bani în fața senatorilor americani. Acesta a fost convocat la audieri în Congres după scandalul Cambridge Analytica.
Fondatorul a avut un succes important în Senat. Acțiunile companiei au crescut și asta s-a reflectat direct în câteva miliarde de dolari. „Aveți tot dreptul să-mi puneți niște întrebări dificile”, a spus Mark Zuckerberg în discursul de deschidere a audierilor.
Cea mai spinoasă problemă pe care lumea a văzut-0 în timpul audierilor din Senat e că Facebook a devenit un monopol și nici măcar Mark Zuckerberg nu poate numi un rival.
În timpul audierii din Camera Reprezentanților, Mark Zuckerberg a spus că tinerii vor să-și împărtășească opiniile. Asta a venit în contextul în care congresmanii americani își pun problema dacă Facebook cenzurează diverse opinii politice. În Senat, Zuckerberg a fost întrebat dacă a concediat oameni pe motiv că ar avea anumite opțiuni politice.
Totodată, el a recunoscut că și datele lui au fost exploatate de Cambridge Analytica. Asta înseamnă că unul dintre prietenii săi a folosit aplicația This Is Your Digital Life. Întrebarea a venit de la Anna Eshoo, reprezentant în Congresul SUA.
El a fost acuzat însă că daunele pe care le produce democrației sunt incalculabile. Asta în contextul în care Facebook a fost o platformă folosită atât de Cambridge Analytica, cât și de ruși pentru a propaga anumite mesaje. Șeful rețelei sociale a spus însă că are o răspundere morală pentru a proteja democrația.
În tot acest context al audierii, dacă vrei să vezi și ceva mai amuzant, poți încerca această listă cu meme cu Mark Zuckerberg. E pentru prima dată când e pus în fața unei astfel de situații și internetul a livrat așa cum a știut mai bine.
Până la finalizarea și acestei sesiuni de întrebări, rămâne o curiozitate: într-o lume dominată de giganți ca Amazon, Google, Facebook sau alte platforme mari, câtă libertate mai au utilizatorii în ceea ce privește securitatea datelor?