Toyota a pus un TV în mașină în 1985 ca să le ofere șoferilor informații
Au fost vremuri în care tehnologia la bordul unui automobile era o raritate. Totuși, japonezii, în cazul de față Toyota, au fost întotdeauna cu un pas înaintea tuturor constructorilor de mașini în materie de tehnologie.
Dacă în prezent producătorii de mașini pot integra în tablourile de bord digitale aproape orice își doresc, nu la fel era în urmă cu câteva decenii. Puțini știu însă că modelul Toyota Soarer avea în bord un mini-televizor menit să informeze șoferii. În 1985, Toyota a decis să pună un TV în bordul unui automobil pentru ca șoferii să fie informați.
Toyota Soarer a debutat pe piață în anul 1981, însă modelul din 1985 avea integrat în bord un televizor în miniatură denumit „Electro Multivision”. La vremea respectivă, japonezii se mândreau spunând că acesta este „primul sistem din lume” de acest gen implementat pe vreun automobil.
„Electro Multivision” era, de fapt, un monitor cu tub catodic (CRT) de 6 inci (152 mm) montat pe panoul de bord. Prețul pentru o astfel de opțiune era de 800 de dolari. Acesta afișa câteva informații utile, dar putea funcționa și ca televizor întrucât mașina era dotată cu antene.
Totuși, semnalul TV era disponibil doar dacă automobilul avea frâna de mână trasă pentru ca atenția conducătorului auto să nu fie distrasă în niciun fel.
Astăzi, afișajul electronic furnizează informații importante precum turațiile motorului, poziția schimbătorului, consumul de combustibil, dar și informații privind eventuale defecțiuni ale mașinii. Totodată, conducătorul poate selecta liber, la atingerea display-ului și alte timpuri de informații pe care le consideră utile.
Altfel, primul automobil din lume dotat cu sistem GPS din fabrica a fost Toyota Soarer GT Limited 1986. Într-o perioadă a istoriei auto în care aplicațiile precum Waze erau istorie, GPS-ul (Global Positioning System) montat pe un automobil părea de-a dreptul ceva neverosimil.
Produsă între anii 1981 și 2005, Toyota Soarer a fost un succes printre niponi. Printre opțiunile cu care se mai lăudau la vremea respectivă japonezii se numără computer de bord, cameră la marșarier sau climă.