16 mart. 2018 | 16:19

Cum ar fi Uber pe abonament? Rivalul din America vrea să facă așa ceva

ACTUALITATE
Cum ar fi Uber pe abonament? Rivalul din America vrea să facă așa ceva

Compania Lyft, cel mai puternic rival al Uber în America, testează mai multe opțiuni prin care să acorde clienților fideli abonamente de călătorie. Același lucru l-a încercat și Uber în 2016, dar nu a mai spus nimic despre proiect.

Lyft este o companie de ridesharing înființată în 2012, care activează în peste 300 de orașe din Statele Unite. Recent, a anunțat că testează mai multe planuri lunare de abonament pentru clienții fideli. Compania intenționează să lanseze un serviciu în stilul Netflix sau Spotify, doar că pentru transport.

Termenii modelelor de abonament par să fie diferiți. Ele sunt direcționate către clienții care cheltuie lunar pe curse până la 450 de dolari. Un astfel de abonament le-ar oferi clienților până la 30 de curse standard Lyft pentru 199 de dolari pe lună sau pentru 300 de dolari. Pentru 60 de curse, abonamentul ar ajunge la 400 de dolari.

Călătoriile individuale de până la 15 dolari acoperă acest abonament. Nu e însă clar cum vor fi taxați clienții pentru călătoriile care depășesc 15 dolari.

Logan Green, directorul executiv Lyft, a declarat că aceste planuri sunt viitorul companiei. Astfel, e în discuții cu producătorul de piese auto Magna pentru autoturisme.

El a spus că vor schimba industria în care activează și, de ce nu?, societatea: de la un bazată pe proprietate la una bazată pe abonament. Green a mai declarat că un abonament Lyft de 200 de dolari acoperă mai toate liniile de călătorie, ceea ce înseamnă că vor fi făcuți peste 1.000 de kilometri.

Uber concurează cu Lyft în America așa cum concurează cu Taxify în România

Lyft este competitorul principal Uber de la care s-a și inspirat. Serviciul de ridesharing prezent și în România, a testat un astfel de plan de abonament în 2016. Chiar și așa, experimentul nu are încă un răspuns concret despre ceea ce se va întâmpla cu el.

Lyft, pe de altă parte, are nenumărate acțiuni prin care se implică în viitorul transportului. Compania a publicat documente despre politica sa prin care vrea să aducă sfârșitul proprietății de mașini personale în marile orașe până în 2025. Sigur, e un plan pe care și Uber îl are, iar în România a făcut trimitere la el încă de la debutul din februarie 2015. Recent, Lyft a încurajat familiile care dețineau două autoturisme să vândă una dintre ele. Asta pentru că ar ajuta la descongestionarea traficului și ar reduce emisiile de carbon.