Netflix anunță cea mai importantă funcție pentru aplicația mobilă
Netflix va actualiza aplicația pentru telefoane și include mobile previews. Așa cum pe TV sau pe web poți să vezi un preview, așa vei avea și pe telefon, dar într-un mod intuitiv și deja familiar: ca orice story de pe Instagram.
Netflix a implementat funcția de previzualizare video pentru interfața TV în 2016. La circa un an și jumătate a adaptat-o și o aduce pe telefoane. Așa, ar trebui să cauți mai puțin, să descoperi mai repede dacă un serial sau un film îți plac și să ai posibilitatea să descoperi mai repede conținutul de pe platformă. Interfața este similară Instagram Stories, cu videouri verticale, doar că este integrată în fluxul deja obișnuit al Netflix.
Todd Yellin, vicepreședinte de produs, Netflix, a anunțat opțiunea cu ocazia unei conferințe despre experiența pe care o au utilizatorii pe mobil. Deocamdată, nu a comunicat o dată clară de lansare, dar până la finalul lunii aprilie o vei avea pe telefon. Și va fi disponibilă globală, pentru toți utilizatorii. Primele telefoane care o vor primi sunt cele cu iOS, apoi ajunge și pe Android.
Previzualizările mobile sunt personalizate pe baza istoricului tău, preferințelor tale și obiceiurilor de pe platformă. Yellin a declarat cu ocazia acestui eveniment că echipa de dezvoltare a lucrat circa un an la aceasta implementare. „Pe TV e navigare [în platformă Netflix – n.r.] în patru direcții. Pe telefon e cu totul diferit. Nu poți da sunet din prima, obiceiurile de navigare sunt diferite, spațiul de afișare e mult mai mic”, a explicat Yellin.
Fiecare clip are 30 de secunde, pentru că aceasta s-a dovedit durata optimă care și oferă informații, dar nici nu plictisește. Ceea ce vei vedea pe telefonul tău este rezultatul testării a cinci versiuni. Fiecare dintre ele a avut o bază de circa 200.000 de utilizatori din întreaga lume și un grup de control.
Cum funcționează previzualizarea Netflix pe telefon
Cum ziceam mai sus cu spațiul restrâns pe ecran, tocmai de aceea fiecare clip e vertical și sunt doar câteva butoane pe care le poți folosi. Fiecare clip e montat manual de o echipă Netflix din Los Angeles.
Așa cum te-ai obișnuit pe Instagram, aceste previzualizări sunt sub serialul sau filmul mare, prezentat în fruntea listei. Sub acesta ai un rând cu cercuri, ca la Stories, unde fiecare cerc reprezintă un serial recomandat, și alegi de acolo ce vrei să vezi. Ca să navighezi printre seriale apeși în stânga sau dreapta sau faci swipe. Ca să închizi, faci swipe în jos.
La baza ecranului, în timp ce urmărești un preview, ai un buton Play, unul să adaugi serialul la o listă și unul care te duce în pagina acestuia, de unde îți iei mai multe informații. Poți trece rapid printre recomandări, te poți întoarce sau poți închide după doar un preview. Partea bună e că parcursul, odată ce te-ai pornit să te uiți la previzualizări, e înregistrat și-l poți relua de unde l-ai lăsat.
În partea de sus ai 50% serialul la al cărui preview te uiți, iar câte 25% din spațiu e ocupat de următoarele două titluri pe care Netflix ți le recomandă.
[readmore]
Funcționează? Yellin s-a arătat optimist în timpul evenimentului și a spus că oamenii stau mai mult pe Netflix, văd mai mult conținut, de când au preview (dintre cei care au fost aleși să vadă această opțiune nouă – n.r.).
Am folosit nouă opțiune și un prim feedback e că te simți în altă lume, într-un notă bună. Dacă ești obișnuit cu Instagram Stories sau chiar cele de pe Facebook ori Snapchat, atunci e ciudat să vezi acest format cu un conținut de calitate. Montajul și, implicit, produsul video sunt bune și se prea poate să fie cea mai bună formă pentru promovarea unor seriale și filme.
Altfel, e simplu de navigat, ușor de înțeles ce face, iar cel mai mare câștig e că poți adăuga la vizionări viitoare serialul pe care l-ai previzualizat. Cu siguranță va fi un mod mai facil de-a găsi conținut nou decât să pornești serialul și să dai scroll prin el.