Știrile false vor rămâne pe Twitter, oricât nu și-ar dori nimeni asta
Știrile false continuă să facă valuri în online, iar situația nu se va remedia prea curând, conform declarațiilor oficialilor de la Twitter.
Cei mai mulți internauți își iau știrile în 2018 de pe rețelele sociale. Indiferent dacă vorbim de Facebook sau Twitter, mecanismul pare să fie unul destul de defectuos, unul care a facilitat propagarea informațiilor false într-un timp foarte scurt în diverse colțuri ale lumii. În Rusia, a fost confirmată existența unor ”ferme de troli” care facilitează propagarea de fake news (știri false) pin intermediul rețelelor sociale.
Dacă ai trăit vreodată cu opinia că giganții tehnologici vor reuși să remedieze problema știrilor false, vei fi dezamăgit de cel mai recent comunicat al celor de la Twitter. Un director al companiei s-a absolvit de curând de orice responsabilitate pe marginea subiectului. Declarațiile un pic ciudate au fost făcute în fața autorităților britanice în contextul unor audieri organizate de British House of Commons din cadrul George Washington University.
În acel set de circumstanțe, Nick Pickles, directorul Twitter responsabil de politică publică pentru Regatul Unit a spus că rețeaua socială pe care o reprezintă nu va deveni judecătorul valorii de adevăr a postărilor. ”Nu suntem arbitrii adevărului. Nu vom șterge conținut bazându-ne pe faptul că nu este adevărat.”
În schimb, oficialul Twitter a afirmat că platforma de microblogging este perfectă pentru jurnaliștii, cetățenii și activiștii care vor să atragă atenția asupra adevărului și să corecteze greșelile unor politicieni sau diverși oameni cu influență. În continuare, moderatorii Twitter vor șterge postările care încalcă termenii de utilizare ai platformei, dar nu vor face niciodată același gest dacă o postare este sau nu falsă.
”Deși asta vreți, companiile din domeniul tehnologic nu ar trebui să decidă ce este adevărat și ce este fals, în opinia mea. Cred că reprezintă un principiu foarte important.” Cum au sesizat și cei de la Washington Post, tactica Twitter este în antiteză perfectă cu ceea ce se întâmplă la această oră pe Facebook, unde se fac numeroase experimente pentru filtrarea informațiilor.