Black Friday 2017 se află pe buzele românilor sau, mă rog, pe ale majorității. Un studiu îți arată cum reacționează clienții în pragul celui mai mare eveniment de shopping, pe ce se axează în mod special și cât vor cheltui în cele 24 de ore sau câteva zile de Black Friday de la mai toate magazinele, inclusiv Altex, Flanco, Fashion Days și eMAG.
[related]
Milward, o agenție de cercetare de marketing specializată în evaluarea eficienței reclamelor, a analizat ce produse își doresc românii de Black Friday 2017 și care sunt magazinele de unde le vor cumpăra. În topul listei se află electrocasnicele, televizoare, telefoane, dar și produse de fashion.
Popularitatea evenimentului Black Friday și intențiile de achiziție se văd cel mai bine în cifre. Astfel, studiul arată că 79% din românii cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani au auzit de Black Friday și 45% vor să achiziționeze ceva cu ocazia evenimentului anual de reduceri. La fel ca în 2016, și anii precedenți, produsele electroIT domină lista de cumpărături.
Mai mult, 40% din respondenți doresc să cumpere de Black Friday un produs din categoria electrocasnice mici, în timp ce 37% vor cumpăra electrocasnice mari, ca frigidere și mașini de spălat. Iar 33% sunt interesați de achiziționarea unui televizor și, în mod ciudat, doar 24% sunt interesați să-și schimbe telefonul de Black Friday.
În rândul produselor pentru care interesul a crescut simțitor se află produsele de fashion. Aici, 16% din persoanele care au zis că intenționează să cumpere ceva de Black Friday au menționat această categorie, iar Fashion Days este primul magazin menționat din categoria fashion online. Acesta este integrat acum cu eMAG și produsele vin din același depozit.
Astfel, ordinea categoriilor de produse care predomină dorințele românilor, în ceea ce privește Black Friday, arată cam așa: electrocasnice mici, televizoare, telefoane mobile, frigidere, mașini de spălat, produse fashion, laptopuri, aragaze, tablete și, în cele din urmă, produse pentru casă și grădină.
[readmore]
Black Friday se va vedea cel mai bine în online, însă există și retaileri tradiționali. Primele cinci magazine menționate de români, atunci când au fost întrebați de unde-și vor face cumpărăturile au fost eMAG, Altex, Flanco, Carrefour și Media Galaxy.