16 mart. 2017 | 12:10

Google caută noi căi de eliminare a conținutului ofensator

ACTUALITATE
Google caută noi căi de eliminare a conținutului ofensator

Google perfecționează algoritmii de căutare pentru a detecta cu o mai mare precizie rezultatele ofensatorii și incorecte.

Google le dă contractanților săi, care în mod normal se ocupă de evaluarea rezultatelor căutărilor, o nouă atribuție. Mai nou, aceștia trebuie să ajute la eliminarea conținutului ofensator, supărător și neveridic. Search Engine Land expune instrucțiunile actualizate folosite de Google pentru a crește calitatea și utilitatea conținutului de pe platformă. Cei din spatele SEL ajută la dezvoltarea unor noi algoritmi de căutare ai Google, de pe urma cărora utilizatorii pot beneficia în final, dar și compania al cărei rang va crește odată cu noile implementări, conform The Verge.

Evaluatorii au acum acces la posibilitatea de a marca aspectele supărătoare sau ofensatoare despre care Google menționează că pot fi folosite în anumite cazuri care promovează: ura și violența împotriva unui grup de oameni pe baza unor criterii precum rasă, etnie, religie, gen, sexualitate, naționalitate, vârstă, statut. Aici se are în vedere orice timp de conținut de la terminologia ofensatorie, la violența grafică (incluzând aici și cruzimea față de animale și abuzul față de copii). Lucrurile nu sunt însă bătute în cuie și există o flexibilitate în determinarea acelor aspecte nepotrivite.

De asemenea, se menționează un aspect de bun simț (am putea zice) și nu se permite marcarea sau evidențierea oricăror rezultate ale căutărilor. De exemplu, există o pagină care neagă existența unei „istorii a Holocaustului”, iar compania susține că un conținut de acest gen trebuie să fie marcat ca nepotrivit. În schimb, dacă avem de a face cu o pagină care este corectă din punct de vedere factual, fiind o sursă de încredere în oferirea unor informații istorice, atunci chiar dacă conținutul este supărător pentru unii, acesta nu promovează o atitudine negativă, asemenea celor enumerate mai sus.

Rolul marcajelor nu este neapărat acela de a scădea rangul unei pagini, deși este un rezultat dorit, dar reprezintă o cale prin care compania își poate perfecționa algoritmii de căutare. Ajungându-se în final la o dezvoltarea unui mecanism performant care poate detecta de unul singur conținutul ofensator.

Pentru moment, Google susține că paginile care sunt neconforme, din punctul de vedere al aspectelor evidențiate anterior, nu vor fi eliminate sau cenzurate, iar cineva care vrea să caute și să se documenteze de pe acestea va avea același acces la ele ca până acum.