14 mart. 2017 | 12:17

Pictura lui Hitler a fost afișată în cadrul unei expoziții cu tema nebuniei

ACTUALITATE
Pictura lui Hitler a fost afișată în cadrul unei expoziții cu tema nebuniei

O pictură a lui Adolf Hitler a fost afișată pentru prima oară într-un muzeu de artă din Italia, într-o expoziție cu tema nebuniei, iar părerile sunt împărțite. 

Expoziția a fost catalogată de curatorul de artă Vittorio Sgarbi ca una care expune opere de artă de o calitate îndoielnică, iar cuvintele folosite de acesta la adresa picturii lui Hitler sunt destul de dure. Pictura, care ilustrează doi bărbați, unul care stă jos, iar celălalt care se află în picioare, cu un fundal care se extinde în distanță a fost clasificată de Sgarbi cu următoarele cuvinte- „ O operă de căcat, o pictură realizată de un om disperat.”, „Nu observi măreția (în pictură), ci nefericirea. Nu este munca unui dictator, ci aceea a unui nemernic.”, conform rt.com.

Hitler, liderul Germaniei naziste, a aplicat la Academia de Artă din Viena, dar a fost respins de două ori la rând. De asemenea, se zvonește că acesta i-a expus ambasadorului britanic, Neville Henderson, locul principal pe care arta îl juca în viața sa, amintind de dorința sa de a-și încheia viața ca artist, iar nu ca politician.

Aceasta este pentru prima dată când una dintre lucrările sale este împrumutată muzeului, de către un colecționar german, pentru a fi expusă în cadrul unei expoziții cu tema „Muzeul nebuniei”. Aceasta include, totodată, lucrările artistului irlandez Francis Bacon și ale artistului spaniol Francisco Goya.

Galeria de artă, care include peste 200 de picturi, fotografii și sculpturi, dar și o varietate de instalații multimedia, va fi deschisă publicului până în data de 16 noiembrie. Motivul pentru care operele realizate de Hitler sunt încorporate în această colecție din Salo (orașul italian în care se regăsește muzeul) se datorează asocierii sale cu fascismul italian, din timpul lui Benito Mussolini, între anii 1943-1945.

Există și o motivație mai puternică a expoziției și aceasta pleacă de la ideea că trebuie să cunoști ceva, înainte de a critica acel ceva. În acest sens, galeria de artă devine o modalitate de a educa vizitatorii cu privire la „toxicitatea mișcării național-socialiste”.