Google vrea să știe la ce te uiți, în mod constant
Google vrea să știe la ce se uită utilizatorii, în mod constant, iar acum e cu un pas mai aproape de a implementa o tehnologie care să transforme acest plan în realitate.
Gigantul tech a cumpărat startupul Eyefluence, care a dezvoltat o interfață pentru urmărirea mișcărilor ochiului, încă din 2o13. Tehnologia a strâns fonduri în valoare de 21,6 milioane de dolari de la investitori precum Intel Capital, Jazz Venture Partners, Motorola Solutions Venture Capital și NHN. Nu au fost publicați termenii înțelegerii, dar anunțul a fost făcut chiar de cei de la Eyefluence, pe blog.
Urmărirea mișcărilor ochiului este o tehnologie foarte importantă pentru seturile de realitate virtuală ale viitorului. Alte companii precum SMI sau Tobii depun eforturi substanțiale pentru a folosi ochiul uman în astfel de tehnologii, dar Eyefluence s-a nișat destul de mult. Startupul s-a concentrat pe dezvoltarea de metode prin care mișcările globului ocular să fie suficiente pentru navigarea în meniu și selectarea comenzilor.
Eyefluence permite utilizatorilor care folosesc o cască pentru realitate virtuală sau ochelari cu realitate augmentată să își folosească ochii precum un mouse. De asemenea, urmărirea mișcărilor globului ocular mai are o utilitate: permite ecranelor cu densitate mare să poată afișa selectiv rezoluție mai mare în zona imaginii pe care se concentrează utilizatorul și rezoluție mai mică în cea care nu se află în atenția sa, potrivit Tech Crunch.
Achiziția Google nu e tocmai o surpriză, având în vedere potențialul imens pe care Eyefluence îl are în dezvoltarea tehnologiilor futuriste, bazate pe realitate virtuală sau augmentată. Puteți vedea mai jos cum ar funcționa: