Surprinzător, Microsoft a vândut mai multe tablete decât Apple
Piața de tablete nu mai este ce era odată, iar o dovadă clară a acestei schimbări vine sub forma unui studiu care confirmă victoria Microsoft în fața Apple la vânzări.
Deja de câțiva ani buni, iPad-urile celor de la Apple au devenit sinonime cu ideea de tabletă. În plus, au ajuns înrădăcinate în mentalul colectiv datorită omniprezenței lor în seriale, filme de lung metraj sau chiar și desene animate. Din păcate iPad-urile nu se mai vând la fel de bine pe cât se vindeau odată și întreaga piață de tablete se află în scădere. Cu toate acestea, în aceeași perioadă, Microsoft a reușit să devină din ce în ce mai relevant.
Graficul de mai jos, realizat de cei de la 1010data Ecom Insights Panel și publicat de WinBeta ne oferă o imagine foarte interesantă asupra vânzărilor online de tablete din ultimul an. După cum se poate vedea cu ușurință, în cea mai mare parte a anului, Apple cu ale sale iPad-uri a reușit să fie lider de piață detașat, cu mult peste performanța tabletelor Microsoft sau Amazon.
Schimbarea radicală și surprinzătoare a venit în luna octombrie a acestui an, când Apple se chinuia să ofere în cât mai multe colțuri ale mapamondului noul său iPad Pro. În acea perioadă, Microsoft a ajuns să dețină 45% din această piață. Apple s-a dus vertiginos în jos până la 17%. Având în vedere că în octombrie, Microsoft Surface Pro 4 a început să fie disponibilă global, nu ar trebui să vină ca o surpriză creșterea Microsoft, surpriza constă în valoarea respectivei creșteri.
Per ansamblu, este foarte greu de înțeles contextul în care Apple a pierdut o cotă de piață atât de mare și nu se știe dacă gigantul din Redmond va continua să-și mențină relevanța prin intermediul dispozitivelor Surface. În orice caz, schimbările sunt din ce în ce mai evidente.